Kreoline Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Dette var egentlig et svar under innlegget klenging, men jeg lager heller et nytt innlegg. Egne barn er egne barn, ikke alle har en slik nærhet til stebarna at de er konfortabel med klenging til enhver tid. Normalt er barna ute å leker litt med andre barn både i helger og hverdager. For mange spesielt stemødre kan samværshelgen være intens og masete der stebarna skal klenge og underholdes fra fredag kl. 17.00- søndag kl. 17.00. Der det ikke er rom eller plass til å være litt voksne og ivareta litt av det familielivet man har ellers. Samværshelger du som stemor bare venter på skal ta slutt og du tripper fra søndag formiddag og håper samværshelgen snart er over. Utrolig trist for stemor, siden samværshelgen kunne ha vært gjort til glede for alle sammen. Jeg er sikker på at blir jeg som stemor tatt litt hensyn til, har jeg mye mer å gi tilbake til stebarna enn om jeg blir behandlet som hushjelp i mitt eget hjem i samværshelgen, med en mann som bare vil leke og kose med barna. Jeg forventer at far også ser fellesbarn og kone selv om han har samværshelg. Jeg synest ikke det er for mye forlangt at barna blir lagt til rimelig tid og ikke forstyrrer meg og deres far før det blir morgen. Jeg vet min kjæreste gjerne står opp med barna sine kl. 5 om morgenen og er trøtt og uopplagt resten av dagen og legger seg 9 om kvelden for å være frisk og opplagt til å være med barna dagen etter. Det er i mine øyner tull, og mine barn (som ikke er født) skal jeg love at ikke får lov å forstyrre oss voksne så tidlig (vi snakker om barn i skolealder). Jeg er også opptatt av å gjøre noe koselig sammen som familie i samværshelgen, ikke bare det som stebarna synest er gøy, men noe både store og små er konfortabel med. Jeg vil også ta meg friheten til å kunne ta med mine barn på noe koselig i samværshelgen, slik at far får tid alene med særkullsbarna sine. Aldersforskjellen mellom barna vil bli så stort at det kan være vanskelig å finne på noe som passer alle. Mest kommer vi til å være på familiehytta i nærheten som barna har mye og ta seg til. Litt bekymret er jeg over at barna ikke har noen å leke med der, men de har hverandre å leke med.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Flott innlegg! Er hjertens enig i det du skriver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå