Mammaen til Tuva:) Skrevet 25. april 2007 #1 Skrevet 25. april 2007 Må jeg gå til legen med tulla for å få medisin? Eller kan jeg bare gå på apoteket? Å noen som vet hvor mye medisinen koster? (helt blakk)
jamlena Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Er øyet hennes rødt? Hvis det ikke er det er det bare puss og du trenger ikke medisin- holder å vaske øyet hennes 3-4 ganger om dagen med saltvann eller bare rent vann. Husk å bruk ren side på kluten hver gang du tørker pusset inn mot øyekroken.. Min bebis hadde kronisk puss på øyet fra han var noen uker til han var 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Min baby fikk puss på det ene øyet da han var 3,5mnd og har fått forskjellige salver og dråper som ikke har hjulpet, er nå 6,5mnd.Legen sier det skyldes tett tårekanal og kommer til å gå over av seg selv når han er rundt 1 år ca.Endel barn som kan være plaget med akkurat dette. Man blir jo litt bekymret for men får bare håpe det er riktig antatt av legen. Rådet er å massere tårekanalene lett av og til + fjerne pusset med kokt vann el.saltoppløsning til øyebad som fås på apotek.
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Hvis det faktisk er øyekatarr og du trenger medisin må du til legen først. Eneste reseptfrie midler for øyet er saltvannsoppløsning o.l. pluss noen allergiøyedråper. Men du kan selvsagt prøve å bare rense med saltvann til å begynne med og se om det går over. Bare husk at øyekatarr er veldig smittsomt så det er viktig med god håndhygiene.
Bebito Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Du kan bruke morsmelk til å rense øyet med, dette lindrer godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå