Gå til innhold

Hvor mye morsmelkerstatning gir dere ved 9 mndr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 9 mndr ble ammet morgen, kveld og natt frem til 2 uker siden. Nå har jeg helt sluttet å amme. Hun får ca 150 ml morsmelkerstatning morgen, kveld og en gang i løpet av natten/tidlig morgen.Tisammen altså 4-500 ml pr døgn. Drikker vann g juice elers også. Apetitten hennes på annen mat varierer,selv om hun stort sett spiser bra. Har likevel lurt litt på om hun får litt mye melk og at det påvirker matlysten. Men så er vel melk viktig i kosten enda... Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Daniel har alltid fått MME, ikke ammet i det hele tatt.

Han fikk 210ML i flaska og drakk opp det han ville han ha.

Dvs slik: Morgen (ve frokosten): ca100ML + grøt

Lunsj: brødskive og ca20ML og drakk opp resten i vogna før han sovna.

Middag: Glass elr hjemmelaga og fikk vann til drikke

1800: Fikk en flaske, varierte om han drakk opp alt eller ikke. Som oftest ikke mer enn 50ML + at han spiste fruktboks eller fikk eple og banan.

Kveld: Etter grøt, hele flaska.

Dette hadde jeg fra han var 8mnd til han ble 13mndr.

Nå drikker han 2 flasker a 210ML om dagen.

Han er nå 16mndr.

Skrevet

Her har hun fått tilbud om 250 ml morgen og 250 ml kveld siden hun var 6 mnd... Er ikke alltid hun drikker alt da men...

Skrevet

Hun er 10 nå... glemte jeg å si...

Skrevet

Slutta også å amme da gutten var 9mnd. Han får 100 ml morgen, kveld og en gang midt på dagen. Skal snart kutte ut på dagen for å få han til å drikke mer vann. Han spiser også godt - 4 måltider om dagen. Jeg tror han får mye mer nå enn han noen gang gjorde da jeg ammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...