m@ms Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Julie ble født 5 dager over termin, på sin oldermors bursdag den 11. april klokken 21:54. Vitale mål var: vekt: 4270 gram, lengde: 50 cm og hodeomkrets: 35,5 cm. Jeg gikk 14 dager over i forrige svangerskap, og hadde mye mareritt på slutten. Dette har jeg snakket mye med jordmor om, og da dagene gikk over termin, og ingenting skjedde, begynte disse marerittene igjen. Jeg ble sendt på UL for å sjekke at alt var i orden, og for å berolige mor. Inne på UL kom det inn en lege etterhvert, og sa at i og med at det var så stille på føden, så kunne de bare sette meg i gang med det samme. Jeg ilte hjem for å hente mann og bag og dro avgårde. Vel inne på føden ble det konstatrert at jeg hadde nesten 40 i feber, det ble tatt masse prøver, men man fant ikke årsaken. Grunnet høy hjertelyd på snuppa, så ble det besluttet at jeg skulle få paracet og en tablett for å sette i gang modningen, men at de ikke skulle gjøre noe mer for å få i gang fødselen denne dagen, men fortsette med tabletter neste morgen. En time etter tabletten var satt inn, klokken åtte på kvelden, begynte riene. De kom 1-2 i minuttet så det var ikke mye pauser og hvile, men jeg klarte å puste meg gjennom dem. Jordmor kom inn til meg halv ni og sa: men du har jo rier... Måtte bare si meg enig i det... Jeg ble flyttet på fødestue og riene fortsatte. Etter ytterligere 1 times tid sjekket jordmor åpningen, da var den på 7 cm. Jeg så lyst på livet, dette kunne da ikke vare så mye lenger. Jeg var så opptatt med å puste at jeg glemte å be om smertestillende. Hadde egentlig tenkt meg lystgass, men sånn gikk det ikke... 2 minutter etter at jeg hadde 7 cm åpning gikk vannet, så gikk det 3 minutter og jeg kjente pressetrang. Presset i 4 minutter, og så var snuppa ute! Fra riene begynte og til hun var født gikk det rett under 2 timer. Revnet litt, og måtte sy noen få sting, men det merket jeg ikke i det hele tatt! En fantastisk flott opplevelse, som jeg gjerne gjør igjen!!! (om en liten stund....) Jeg har drukket bringebærbladte siden uke 30 (kapsler fra uke 35), og er sikker på at dette har hatt en positiv effekt for min del. I etterkant har livmoren trukket seg meget raskt tilbake, og jeg har ikke vært plaget med etterrier i det hele tatt! Lykke til alle sammen, snart har dere små hjerteknusere som holder dere i arbeid alle sammen! Klems fra
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Hørtes virkelig ut som en drømmefødsel!!! Gratulerer med snuppa, og kos dere masse!! ))
#Aurora har tre gutter# Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 lykke til og gratulerer så masse.
Cloudberry Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Gratulere=) Hva er etterrier? Livmor trukket seg tilbake... Kan du forklare? Tar det vanligvis laaang tid? Trodde bringebærblad te var farlig så mange uker før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå