Gå til innhold

Hvor lenge før dåp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

må man "bestille" dag hos presten??

(la den inn på dåpsiden, men er ikke så mye liv der...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor mange som døpes i distriktet du bor.Jeg bestite ca 2,5 mnd i forveien.Visste på forhånd at det var svært mange barn som skulle døpes rundt denne tiden.Var kun denne datoen som var ledig for oss da.Ellers måtte navn på faddere leveres kirkekontoret 14 dager før dåp, så du må vel iallefall bestille før den tid vil jeg tro.Ring kirkekontoret i kommunen, så får du sikkert svar.Lykke til!

Skrevet

Jeg tipper jeg ringte en mnd før dåpen tenker jeg. Tror det er vanlig med dåp når barnet er 3mnd.

Det er nok litt forskjellig fra kirke til kirke, men bare å ringe de. Da får du en liste over de ulike gudstjenestene du kan velge mellom. Feks over familiegudstjenestene. Da får du oxo vite hvor mange som allerede er meldt seg på på de ulike søndagene fremover.

Ble litt vanskelig forklert dette, men ring du så får du all den info du måtte trenge. Ingen fare å ringe for tidlig vettu

Skrevet

Hei er midt oppi forberedelser selv,å jeg ringte kirkekontoret ca 1,5 mnd før datoen for dåp. Da det ikke er gudstjeneste alle søndager er det lurt å være ute i god tid......

Skal ha på søndag nå jeg å styrer fælt om dagene.....

Skrevet

Det er lurt å være ute i god tid. Det heller ikke alle søndagene det er dåp, tror jeg, kan jo variere fra kirke til kirke. Kanskje er det fullt akkurat den dagen man ønsker (vet ikke hvor mange dåpsbarn det kan være på en gang). Og så er det jo all organiseringa med innbydelser og greier, er jo greit for gjestene å vite dagen en god stund i forveien slik at de kan ordne seg evt fri og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...