St.Sunniva Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Snuppa begynte bra, men nå er hun ikke akkurat ivrig på å åpne munnen. Nå har jeg prøvd de fleste 6 mnd glassene, men man må nesten lure i henne maten. Noen som har erfaringer med det samme? Tenkte jo i utgangspunktet jeg skulle lage mye mat selv, men syntes ikke det er så mye å velge i til de på 6 mnd. Oppskriftene jeg finner er som regel rene grønnsaksmoser, eller evt det samme som disse glassene inneholder. Står oppskrifter på fisk, men har hørt man bør drøye det litt selv om det står fra 6 mnd. Er disse glassene mindre på smak enn om man lager det selv? Sikkert dumt spørsmål da men :-)
så var vi 4 Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Jeg har alltid laga maten til Martin selv for han nektet å spise de glassene. Jeg har brukt kylling og svinekjøtt fra han var 6 mnd og når han ble rundt 8 mnd begynte jeg med biffkjøtt. Varierte med potet, gulrot, brokkoli, mais og erter. Brukte stavmikser for å mose maten så det ikke ble store klumper.
St.Sunniva Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg prøvde å gi henne hjemmelaget potetmos og gulrotmos, men hun var litt skeptisk da....mulig den ikke ble most bra nok, selv om det ikke var klumper. Kokte du kyllingen/kjøttet? Syntes det virker så tungvint å koke kylling. Føler at jeg aldri har mulighet til å lage mat som tar litt tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå