:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 om jeg har forstått det riktig så blir det om trent sånn her os 9000 dobbel barnetrydd 1900 penger fra barnefar. lån 3600 stipend 3600 hva er utdanings støtte? en vennine av meg som er i sammesitvasjon sier at det blir ca 2000 kr i måneden i følge nav. men jeg ringte nav i dag og de sa til meg at det bare var til litt av skolebøkene og månedskort, ikke noe månedlig beløp. hva er riktig? har jeg glemt noe da?
winneboo Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Bostøtte? Kan jo søke hvertfall. Utdanningsstønad har jeg akkurat søkt om selv. Fikk da fortalt at de ville dekke noe av studieavgiftene,bøkene og bensin jeg brukte på å kjøre frem og tilbake.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 betaler man skatt av noe av dette? bostøtte? hm.. går lån/stipend som intekt da? eller bare os?
winneboo Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Nei alt er skattefritt. Men nå vet jeg ikke hvordan det blir med lån og stipend da,kan hende man må betale skatt av OS da. Litt usikker på det der. Når du søker bostøtte så går OS som inntekt hvertfall,mulig lån og stipend også. Akkurat det vet jeg ikke siden jeg ikke har lån eller stipend selv. Kanskje noen andre her vet det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå