Gå til innhold

Fler med sånne smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nesten konstant knagende smerter øverst i magen under høyre pupp, skikkelig irriterende.

Det er IKKE svangerskapsforgiftining.

Men er det musklene? Gjør vondt hele tiden, men ikke alltid hvis jeg ligger rett ut i senga, da går det greit. Håper ikke det er leveren.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fikk den smerten igjen akkurat nå...som knivstikk vil jeg si.Jeg har den på venstre side, akkurat der livmoren slutter tror jeg.Forferdelig vondt, og helt pyton og snu seg om natten med det..Tviler på at det har noe annet enn en fornuftig forklaring vedr sv skapet..

Skrevet

Stikkordet er vel nettopp livmor... Den tar jo enormt med plass nå, og både ribbein, lunger og annet krimskrams som måtte befinne seg der inne, må vike plassen. Naturlig at det blir litt smerter av det.

Skrevet

Det er nettopp denne plagen jeg nå har slitt med siden februar. Nå er jeg i uke 30, har termin 1. juli. Jeg har så ofte vondt på høyre side oppunder ribbeina at jeg syns det er vondt å ligge på høyre side når jeg skal legge meg for å sove. Jeg må nå legge meg mest på venstre side. Det er både vondt å ligge på den siden, innimellom skjærer det til når jeg er oppreist også. Hvis jeg bøyer meg er det vondt der. Det rare er også at det ofte klør innvendig der. Innimellom er jeg litt redd for leveren, jeg skal på kontroll neste uke og da skal jeg spørre for sikkerhetsskyld om jeg ikke kan få ta en blodprøve for å sjekke leverfunksjonen. Jeg har vært gravid to ganger før, og har aldri hatt det sånn før som jeg har det denne gangen. Det varierer heldigvis fra dag til dag hvor ille det er, men det er der. Det er virkelig plagsomt og det tar på humøret mitt. Jeg har to barn fra før, og jeg kjenner at jeg blir mye lettere sur og sint på barna mine i hverdagen når jeg stadig skal ha vondt under ribbeina (samtidig som det vonde bekymrer meg litt).

Det er så rart, smerten og ubehaget varierer i styrke. Det kan føles fra alt jeg generelt er øm der, så klør det innvendig, og så kan det plutselig bli skikkelig vondt. Noen ganger kan jeg få nesten krampefølelse under ribbeina. Fyfaen, jeg håper jeg blir kvitt det snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...