ANGEL81 Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 jeg er ikke akkurat mesterkokk når det gjelder baking.. baker ikke så mye..kan lage sjoko kake.. men jeg får det aldri til å bli helt sånn som jeg ønsker. Da mener jeg luftig, myk og ikke tørr. Kaken min smuldrer mye og noen ganger kan den bli tørr. Hva skyldes det ? har hørt at man må bruke mikseren minst 20-30 min. Et annet tips jeg har fått, er å ikke røre deigen med mikser men heller bruke en slikkepotte.. hva mener dere? tips tas imot med stor takk!!
Elllis Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 jeg bruker ikke mikseren i mer enn et par minutter eller til alt er rørt ut - hørtes mye ut! Uansett er det viktig å ikke være gjerrig på smøret (ikke olje - smaker ikke like godt!) og heller ta litt for lite mel enn for mye. Det lønner seg for øvrig å ha en vekt som tar nøyaktige mål og ikke bruke dl-mål el...
nutri Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Kaker blir tørre om den steker for lenge. Bruk kakepinne/kakenål, og sjekk heller oftere mot slutten av steketiden. Ikke visp med mikser mer enn noen minutter (da går luften ut, hvertfall hvis du har en røre med eggedosis) og kaken blir kompakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå