mamma >to gull Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 ..når var det såpass bra at dere kunne gå ut og trille? Jeg sydde en del sting (tror jeg, hun sa ikke hvor mange sting det var..) for 1 uke siden og fortsatt vondt å gå. Prøvde meg på en trilletur igår og det skulle jeg ikke gjort. Var driit vondt på slutten....Vil ut og trille.....!!! )
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Forrige gang ble jeg klippet, og hadde vondt i stingene lenge.....et par mnd. Jeg vil anbefale deg å prøve grønnsepebad, hvis du ikke allerede har gjort det. Det hjelper!
mamma >to gull Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 Ok - da skal jeg prøve det Fikk anbefalt det av en annen også. Er det sånn sepestykke du kjøper på butikken eller? Har ikke lyst gå sånn i ett par mnd. Orker ikke tanken på å prøve å ta på meg noen trange jeans, så her går det fortsatt i joggings..)
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Gikk nok ca 1 mnd, tror jeg. Men da hadde jeg betennelse i stingene, ikke no godt i det hele tatt. Sitt i grønnsåpebad så unngår du iallefall det.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Jeg ble sydd 5 sting (ble klippet), var ganske vondt og ømt i ca 3 uker etterpå. Men var ute å gikk etter 3 dager,følte meg mye bedre av å bevege meg litt,gikk veldig rolig og ikke lange turer. 15 dager etter fødsel var jeg hos jordmor og fikk fjerna stinga,de begynte å løsne + at de begynte å bli betente. Etter det var det myyyyeee bedre å gå,vil egentlig anbefale å få fjerna sting etter rundt 14 dager hvis de ikke har forsvunnet av seg selv Bare gå rolig og korte turer så går det nok bedre. Hos meg ble det verre å gå hvis jeg ble sittende eller liggende for lenge,ble liksom stivere rundt stingene. Lykke til og Gratulere med baby
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Du kan kjøpe renset grønnsåpe på apoteket, ellers så går det greit med flytende grønnsåpe fra butikken også. Men kjøp naturell så slipper du å dufte furunål.. ,o)
mamma >to gull Skrevet 24. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2007 Takk for svar;) Tror jeg har litt fler sting, hun holdt på å sy i en god halvtime..!!Stinga skal falle av av seg selv. Men da får jeg prøve gå litt korte turer, merker det blir litt stivere når jeg blir sittende stille...
kristin2 Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Var ute og trillet korte turer når babyen var 8 dager. Når det gjelder smerter i stingene tok det ca 1 mnds tid. Hvor vondt det var varierte veldig fra dag til dag. Men merket at det selvfølgelig ble spesielt vondt hvis jeg satt lenge. Prøv å gå ut dersom du har lyst, men ta det som det kommer og ikke bli lei deg dersom du ikke får gått så langt som du ønsker. Det er bare en begrenset periode det gjør vondt, snart er du bedre skal du se:) Kjøp medisinsk grønnsåpe på apoteket og sett deg med rompa i grønnsåpebad. Det renser samt virker også lindrende. Det går over
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 jeg var ute å gikk dagen etter jeg kom hjem fra sjukehuset.. etter 2 døgn.. veit ikke hvor mye jeg sydde, men tror det var noe sånn som 10 sting eller noe... Har ikke kjent de i det hele tatt jeg da.. sikkert vært heldig..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Jeg ble klipt og sydd og var ute på trilling to dager etter fødselen. Var ikke godt og jeg så nok ut som en cowboy, men jeg tenkte det måtte være bedre å røre seg litt så man får tøyd litt. Grønnsåpevann er nok en god ting, da blir huden litt mykere.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 ha ei flaske med grønnsåpevann stående ved toalettet. spyl hver gang du går på do. Vask istedet for å tørke med papir. Et slit, men det hjelper mye.
Maisie Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Hadde vondt i tre uker etterpå, den første uka klarte jeg bare å gå museskritt. Stingene forsvant av seg selv. Brukte også grønnsåpebad.
Mynona Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 Uff da, det er vondt ja. Jeg hadde total ruptur, og for meg hjalp det å gå. Sitter du mye får du mye trykk på stingene, og det kan hovne opp og gjør ikke tingene bedre. Prøv å gå det du klarer, og kanskje ligg litt med rumpa høyere enn hoftene (med en pute under runpa feks). Det skal også hjelpe. Husker ikke om det var 10 eller 14 dager etter fødselen jeg tok min første tur. Var litt vondt ja, men det blir bedre=) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå