Gå til innhold

Hva skjer? Jeg pumper i en time...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og får totalt 50ml melk ut av begge brystene totalt. Før holdt det å pumpe 5-10min og jeg fikk 120ml ut av bare det ene brystet....

Skjønner ikke hvor det blir av melka jeg...

Har aldri brystspreng lengre slik som før, og selv om jeg har økedager er det likedan. Virker ut som gutten min får nok mat.. så ikke vet jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser han ofte? Jeg har en gutt som for tiden spiser hele tida, så da har vel produksjonen lagt seg etter det også... Eller kanskje du bare pumper?

Skrevet

Han spiser ca hver 2-3 time fra begge bryst. Før spiste han kun fra det ene brystet. Begynte å pumpe litt innimelom i dag for å ha et lite lager med morsmelk i frysen... men det tar jo vinter og vår :|

Skrevet

Er du sikker på at du får i gang utdrivningsrefleksene skikkelig? Etter en stund blir ikke alltid brystene sprengt for det om du har mye melk i de, om du skjønner hva jeg mener :D

Skrevet

merker selv når jeg pumper at det virker som det ikke kommer mer, og om jeg ammer like etterpå, så spiser han likevel godt. kunne tenkt meg en sterkere pumpe nå,

Skrevet

Hvor gammelt er barnet, er det økedager for tiden, hvor ofte tar barnet brystet? Husk at du ikke skal tørrpumpe mer enn 15min per pupp! Ellers kan du skade deg...

Skrevet

Nei d er det jeg faktisk begynner å lure på...ser at melken "utdrives" i varierende grad - prøver å forestille meg at jeg ammer som normalt.. men får liksom ikke teken på det lengre. Skal prøve å legge en varm klut på neste gang..

Skrevet

Han er 3 mnd'er. Hadde økedager lørdag og søndag.. litt usikker på det der.. Syns han skal ha mat oftere generelt... 2-3 timer mellom og begge bryst. Før gikk det 3,5 -5 timer mellom og et bryst holdt. Men han blir jo større og trenger vel mer næring enn før.

Jeg skadet meg litt på begge brystknoppene idag ja.. ble litt sårt etterpå..

Men skal til operasjon i Mai og da må jeg ha et lite lager med melk i frysen nok til 2-3 dager... så må bare få det til :)

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte . Får lakk jeg stadig ogfølte at puppene av og til var litt sprengte. Nå lekker jeg nesten aldri og føler nesten aldri at de er fulle... Pumpet riktignok 140 ml til morran, men i ettermiddag fikk jeg bare ut 50 ml.

Gutten min er 2 1/2 mnd og jeg syns han har spist ofte i det siste.Nesten hver 2,time på dagen...........Han er blid og fornøyd og stor så jeg tror han får det han skal, men jeg begynte å bli litt redd for at jeg mista melka...............

Jeg sliter med å få i gang den utdrivningsrefleksen når jeg pumper jeg da. Får jeg den igang skikkelig kommer det mer.

Men det var jo litt pussig at gutta våre er nesten like gamle og at vi har akkurat samme "problem". Kanskje de er inne i enøkeperiode.

Skrevet

ja hehe.. jeg har ikke skikkelig forstått hvordan det fungerer med de økeperiodene.. Er det slik at han kan spise mer i 2-3 dager og så er det tilbake til "normalen". Eller vil han bare spise mer og mer etterhvert som han blir større?..

Kanskje det er fordi han spiser mer at jeg får mindre ut med pumpa hehe... jeg vet ikke hva forklaringen er hvertfall. Hadde ingen problemer med å pumpe tidligere..

Skrevet

Økedager er vel at de suger mye i noen dager for å få opp produksjonen vår.Det fungerer jo sånn " etterspørsel og tilbud".

Så når de har fått opp produksjonen skal de visstnok begynne å spise sjeldnere igjen for da får de ut mer ved hvertmåltid............. Jeg syns han har spist ofte ganske lenge nå jeg han min da............ Han trenger vel mye mat da : ) Er en stor plugg som da han var akkurat 2 mnd var 63 cm lang og 6600gr tung................ tror det blir grøt ved 4 mnd alder i huset her ja.......... ; )

Skrevet

Ja så de vil begynne å spise sjeldnere igjen ja.. for de får i seg større mengde.. det er godt. Så for meg at jeg måtte amme oftere og oftere nå jeg.. puh :)

Min er lang og slank- ble født slik hihi. Var 64cm på 6ukers kontr. og 5110g, men nå virker det som han blir litt rundere. Babyer skal være litt gode og runde synes jeg .. men det er det jo han som styrer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...