Gjest Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg har hatt så mye vondt på høyre side oppunder ribbeina de siste to månedene. Jeg har ikke konstante smerter, men jeg er for det meste øm der. Når jeg bøyer meg gjør det vondt på en punkt oppunder ribbeina. Når jeg skal legge meg å sove, så er det ubehagelig for meg å ligge på høyre side. Jeg har alltid pleid å ligge mest på høyre side når jeg skal sove, men nå har jeg måttet legge meg på venstre side. Noe som er veldig rart, syns jeg, er at jeg ofte klør innvendig der på høyre side under ribbeina. Hva kan denne kløen komme av? Er det noen som kan si det?
Nanna1976 Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Tja, ikke godt å si, kanskje du har fått en brist i et ribbein? Det gjør vondt og kan sitte i lenge. Har i grunnen ikke andre forslag.
ennaH Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg hadde det slik på slutten av forrige svangerskap, og begynner å kjenne det i dette. Jeg har slått meg til ro med at babyen trolig sparker den veien, og at plassmangel gjør at mine organer presses opp mot lungene.
Phiphi Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 pga kløen burde du ta en blodprøve for å sjekke at lever og galleblære har det bra. Hvis alt er i orden er det sikkert bare musklene som sliter. Jeg har konstant vondt øverst til høyre i magen, rett under puppen og lurer også veldig på hvorfor. Men svangerskapskløe skal man være litt opps på og lever og galle ligger jo i område under høyre ribbein så be om en blodprøve. Men farlig er det ikke asså!
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Åhhh, jeg vet hva du snakker om, har selv hatt kjempevondt i ribbena på høyre side...veldig ømt...noen ganger gjør det så vondt at jeg ikke vet hvordan jeg skal sitte eller ligge... Men det er ikke noe farlig... Enten babyen som sparker, eller at det er livmoren som vokser og gjør det trangt slik at det presser på ribbena...mange andre med akurrat samme problem, og det gjelder høyre side..veldig merkelig..spurte også jordmoren min om dette og hun sa at det er helt vanlig... Jeg leste faktisk igår at det er mest gunstig og ligge på venstre side, fordi det er mere plass der...høyre side har vi en hel masse organer og sånn...sikkert pga plassmangel det gjør vondt hehe jeg får ikke vondt når snuppa mi sparker oppi ribbena mine..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå