Gå til innhold

utbetaling av kontant-støtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter ble født 1 år i begynnelsen av desember ifjor, søkte om kontant-støtte...., vi fikk utbetalt dette først i slutten av januar i år og fikk barnehageplass den 19.2.

jeg fikk også kontantstøtte i slutten av mars, dette vil nå nav kreve inn igjen fordi de mener at jeg ikke skal ha for dette....skal en ikke ha kontantstøtte den første måneden en er 1 år ?? som f.eks skulle jeg da ha hatt for desember,..??

skal jeg ha for mars eller ikke, noen som vet ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke 100 % sikkert, men veldig nære, tror jeg... ;-) Kontantstøtte får du måneden etter at de fyller 1 år, altså er det riktig at du ikke fikk før i januar. Dessuten kommer kontantstøtta helt i slutten av måneden, uansett, det er visst det som er utbetalingsdagen fra NAV. Men jeg mener å huske at du skal få kontantstøtte til og med måneden etter at barnet begynner i barnehage, eller fyller 3 år. Så jeg tror du skal ha for mars...

Sjekk NAV sine nettsider, søk på kontantstøtte. Noen ganger litt komplisert å komme fram til stedet du leiter etter, men når du først finner fram, er reglene veldig tydelige.

Skrevet

Hvis barnet fikk plass i bhg med statstøtte fra 19. februar, er nav i sin fulle rett til å kreve pengene tilbake for mars.

Kontantstøtte gis til barn fra måneden etter de er ett år, og til måneden før de fyller tre år, såfremt de ikke er i bhg med statstøtte.

Begynner barnet i bhg, får du kontantstøtte ut den måneden barnet begynner i bhg. I ditt tilfellet ut februar måned.

Kjipt for deg, men slik er reglene.

(samme har skjedd hos oss, så jeg er helt sikker på disse reglene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...