krible10 Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Hei! Min lille frøken på to år har tidligere lagt seg mellom halv syv og syv. Dette har vi nå forskjøvet til mellom syv og halv åtte. Hun har i det siste begynt å ligge å bable og leke i senga nesten en time før hun sovner. Det er jo egentlig ikke noe problem. På dagen sover hun en times lur fra ca tolv. Begynner å lure på om dagsøvnen snart burde være en saga blott... Skulle gjerne hatt noen innspill før jeg begynner å gjøre store endringer på rutinene våre.
Expat Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Hehe, her er hun i seng kl 7 og oppe før 7, samt sover TO timer på dag, samme alder... Her er det ikke håp for å slutte
krible10 Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 Ja, ja noen barn liker å sove....
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Vår på 2 år og 4 mnd. Legger seg kl.19-19.30 og når han skal i bhg vekker vi han kl.6. I helgene kan han sove til kl.6.30. Sover ofte 2 timer i bhg.
Gjest Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Har en gutt på 2 år og 4 mnd og han har sluttet å hvile på dagtid. Egentlig har han behov for en liten hvil. Måtte slutte fordi han bare tullet på kvelden pga han ville hvile før langt ut på ettermiddagen og det ble for sent.
Happy Ignorant Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Her er det slutt på dagsoving, 2år+1mnd. Fra å sove fra 19-07 hver natt, og 2 timer på dagtid, begynte hun først å bable og synge en god stund før hun sovnet(det er jo greit, og koselig også), så begynte hun plutselig å stå opp kl 6 hver morgen, så nekte å sove på dagtid, og nå vil hun heller ikke legge seg om kvelden. Skulle nok tatt hintet og kuttet ut dagsovingen litt før... Hvis hun begynner å stå opp tidligere, ville jeg iallefall ha kuttet ut med en gang.
Gjest Skrevet 27. april 2007 #8 Skrevet 27. april 2007 jenta vår er 2 år og 3 mnd. vi har slitt med legging i ca en mnd, ho holdt på i 1-2 timer etter leggetid og det var helt klart ikke trett! hun har alltid sovet 12 timer +/-, men nå mistet hun jo plutselig 2 timer om natten og var utrolig trett og ville sove på dagtid, noe de også mente hun trengte i bgh. men vi bestemte oss for å kutte ut dagsoving og da gikk det bare noen dager før hun sov til vanlig tid igjen på kveldene, ca 19-19.30. det var et mareritt å holde henne våken i bhg de første dagene, men det gikk jo over når hun fikk den søvnen hun skulle ha/trengte om natten igjen! nå sover hun ca 12 timer om natten og ikke noe på dagen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå