Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Hvor gamle er de vanligvis når man begynner å begrense smokkbruken?? Lillegutt er 18 mnd nå, men blir storebror om 1 mnd så jeg tenkte det var lurt å vente litt med nedtrapping... Dumt med mange nye ting på en gang kanskje??
WP-TLogPeanut Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 De fleste jeg kjenner har ikke begynt før tre års alder... Jeg tenker mer 2 år,men får se det an når vi kommer dit ... Men til spm ditt,det er veldig forskjellig fra barn til barn det når det kommer en ny baby.. Kanskje kunne det vært lurt å ta det samtidig , at nå er det babyen som må bruke smokk,du er stor gutt,mens babyen er liten... For andre kan det bli sjalusi av det ...Så man bør vente.. Uff,nei,vanskelig dette :s
WP-TLogPeanut Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 De fleste jeg kjenner har ikke begynt før tre års alder ----begynt med avvenning altså , ikke begynt med smokk hehehe... Må bare forsikre at ikke det blir noen misforståelser her
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 er vel mere rundt en to tre år ville jeg tippe. Men vi har trappet en del ned på sutten. Hu får den som en trøst. hu har den ikke bare for og ha noe der vis du skjønner. får den når hun er trøtt og slår seg osv. men ikke til lek. ihvertfall ikke ute. men det er meg da.
Gjest Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Vi har begynt å begrense smokkbruken til kun å være når de sover og på biltur og evt trilletur ved 1 års alder. Har da prøvd å ikke gi smokk på dagtid, men minstemann har fått den litt på dagen når han har vært veldig trøtt og grinete. Men i utgangspunktet så bor smokken i senga nå.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 snuppa her har bare brukt smokken og natten siden hun fylte 1år hun... Og natte smokken skal hun få ei god stund til!??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå