Gå til innhold

Høring av barn i bosted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det ernoen mulighet for at barn under 7 år kan bli hørt? har en stesønn på snart 6 år som tviholder på at han vil bo her hos oss de 3 siste årene. Det er ikke noe han bare sier. Var i rettsak for et år siden der det ble poengtert at han ønsket dette selv i rettsaken og i dommen til slutt. Men for å ikke skille søskene så valgte dommeren å la de bo hos moren begge to.

Hvordan gå frem for å la han få det bedre? Vi øsnker jo selvsagt begge to hit da. Men søstra er 9 år og etablert seg på ny skole og nye venner og litt andre tanker på en måte. De har har også en bror som moren hadde fra før hun traff min mann som nå er flyttet til faren sin fordi han ikke ville bo hos mora mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn fra 7 år har rett til å uttale seg. Gå inn på aleneforeldreforeningen.no, der står det mer om den saken. De har rett til å bli hørt fra 12 år og da skal dette legges stor vekt på, men fra 7 år mener jeg at barnet har rett til å bli hørt men ikke tillagt like mye vekt, om jeg har forstått det riktig da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...