Gå til innhold

Ladycomp - Noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe ladycomp, evt pearly. Noen som har positive eller negative erfaringer som dere vil dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Har ikke lyst til å proppe kroppen full av hormoner igjen - strevde så lenge med å bli gravid med snuppa! Vet du om man kan bruke PFC når man ammer?

Skrevet

Lurer på dette jeg og. Synd ladycomp virker helt fantastisk- om den er sikker nok da??

Jeg er veldig anti-hormon, og syns ladycomp virker som et bedre alternaltiv enn kondom!

Skrevet

Jeg har ikke prøvd det selv, men en venninne har brukt ladycomp/babycomp, ikke helt sikker på hvilken men de har jo samme funksjon: vise eggløsning/når man kan bli gravid. Forresten, tror hun kjøpte ladycomp som var oppgradert til babycomp (litt fler funksjoner, kan vise forventet kjønn på baby osv)!

Hun har iallfall vært veldig fornøyd med sin, de planla begge sine to vha denne lille dingsen :) Men det er såklart viktig å bruke den riktig! Ta tempen på samme tid hver morgen, og ikke stå opp før man tar tempen, for det skal lite til før den påvirkes.

Vurderer å prøve selv, blir så humørsyk av p-piller :(

Skrevet

Fikk de forventet kjønn? Hadde vært morsomt med en liten gutt neste gang, selv om en jente også er veldig velkommen ;-)

Skrevet

Jeg har også ei venninne som har ladycomp. Hun elsker den og mener at den er sikrere enn p-piller når den blir kjent med kroppen og syklusen din.

Vurderer selv om jeg skal kjøpe en slik en, selv om jeg blir lett gravid... Er litt usikker på om jeg skal proppe kroppen min med hormoner, for det kan vel ikke være bra i lengden?? Dyr har større sjanse å få livmorkreft ved bruk av piller, så da er vel sjansen for at vi også er like utsatt???

Skrevet

i dag kom PEARLY i huset. kostet 3500. Jeg har studert bruksanvisningen og starter opp temp.målingene i morgen den dag. Det virker veldig greit..

Jeg har forsøkt spiral, nuva ring og p-piller men den var ikke noe for meg..kondom hele tiden synes jeg er noe herk.. Har man lyst å "svinge seg litt" er det ikke alltid man har en gummi "på rævlomma"

Slik bruksanvisningen viser skal det bli deilig å kunne slappe mere av og ikke tenke på hvor langt man er i syklusen. Nå har vi fire barn og har ikke tatt den endelige beslutning på om vi skal bli flere. dermed er dette løsningen vi strandet på.

så om noen måneder kan jeg nok fortelle mere. det er iallefall en liten sak som er lett å ta med seg

Skrevet

mor07:

Eneste jeg husker at hun sa var at den viste omvendt av hva hun hadde lest ga størst sannsynlighet. Jeg husker ikke i farta hvordan det er nå, men altså, hvis det står i bøker at sex før eggløsning gir jente og etter el gir gutt, så sier babycompen omvendt. Men hva som stemte for de husker jeg ikke dessverre, kan spørre henne hvis jeg husker det! :)

Skrevet

Stratos:

Ammer du? Er det trygg prevensjon når man ammer også? Jeg har ikke fått tilbake mensen enda...

Skrevet

Hehe.. jeg brukte denne som prevensjon før jeg ble gravid..begynte i januar og ble gravid i mai...Så den har jeg lagt langt oppi ett skap og begynt med kobberspiral nå. Jeg kommer til å bruke den igjen når jeg skal planlegge et lite nurk til jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...