Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Er det vanlig at en snart 6 år gammel unge bæsjer og tisser på seg stadig vekk??? Det er ikke min erfaring i hvertfall,, Uhell skjer jo, men å bæsje på seg om natta 2 ganger og tisse på seg 1 gang på samme helg? Drittlei,bokstavelig talt! Stinker dritt i hele huset hver gang ungen er her. Og min samboer og ungens biomor virker ikke å bry seg så mye med problemet annet enn å si "oi, bæsja du på deg?du må ikke glemme å gå på do vet du" 2 timer etterpå skjer det igjen.. Fy F...... sinnsykt ekkelt.
Kreoline Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Stakkars jente, er det virkelig ingen som ser at jenta har et problem. Hvis ingen i nær familie tar tak i dette, hvem skal gjøre det da? Ikke alle barn har utviklet musklene i undelivet og derfor tisser på seg i søvne, det samme gjelder sikkert for avføring, det siste er jeg ikke sikker på. Men barn som ikke har det bra kan bæsje og tisse på seg uten videre. Andre både barn og voksne kan mangle signalet opp til hjernen om at nå må jeg på do. I allefall er en trist holdning du har ovenfor en jente som antakeligvis trenger hjelp til dette.
Pocahontas Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Synes du skal slå igjennom å gå til lege, helsestasjon, et eller annet for å få hjelp. Ikke bare se på. Noe må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Nei, det er IKKE normalt. Nå har jeg, etter at jeg hadde problemer med mitt barn i en periode, fått høre at dette med å bæsje på seg kan ha flere årsaker: Det kan være glemsomhet (eller at ungen har det for travelt/morsomt til å gå på do), det kan være rop om oppmerksomhet, eller (i ytterst ytterst sjeldne tilfeller!!!!!!) et tegn på seksuelt misbruk. Uansett årsak er det viktig å ta tak i problemet. Er jo ikke moro for barnet heller å ikke kunne overnatte med venner ol.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Dette har begynt de siste 3 mnd.. Ungen gjorde ikke i buksa før det. Jeg har ingen stemmerett når det gjelder noe som helst med denne ungen, og har meldt meg helt ut..
Pocahontas Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Du har ingen sjans i det hele tatt å få tatt tak i problemet?? Hva med besteforeldre?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Dersom foreldrene ikke vilta tak i problemet, så får du true med å kontakte BV. Et barn på seks som ikke er renslig har de uansett ikke godt, og det kan det være både psykiske og fysiske ting som gjør. For en dott av en mann du har som tar så lett på et problem!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Kan du ikke prøve å fokusere litt på dette i forhold til barnet noen helger da? Spør flere ganger i løpet av dagen, skal du på do? Må du på do? osv. Jr her hadde en periode han glemte seg bort og trengte en påminnelse, da kjente han etter, og problemet forsvant ganske så raskt:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Vet at dette kan være et symptom hos barn som er utsatt for incest. Men jeg er ingen lege, så det kan nok være mange grunner.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #10 Skrevet 25. april 2007 Stakkars barn. Har det åpenbart svært vanskelig. Som flere her påpeker er dette et alvorlig problem for barnet. Synes det er særlig bekymringsfult at problemet har oppstått for noen måneder siden. Det tyder på at problemet ikke er av fysisk art. Skjedde det noe spesielt i tiden før og rundt dette tidspunktet? Håper dere er tilstede for barnet i en vanskelig tid.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #11 Skrevet 25. april 2007 Barn som bæsjer seg ut og tisser på seg er ikke urenslig. Dette er barn med fysiske problemer, eller barn som sliter psykisk. Urenslig er unger som nekter å vaske seg på hendene, de nekter å vaske seg, de skifter ikke underbukse, og de vil ikke tørke seg etter de har gått på do, og de klør seg i rompa innenfor underbuksen, de peller seg i nesa og de er som regel helt normale, bare urenslige, de koser seg med sin egen tåfis, og utforsker kroppen sin. Guttene er nok hakket verre enn jentene, sier ikke alle er sånn, men om mine gutter går gjennom sånne faser, får vi heller kjefte litt oppdra og lære viktigheten av håndhygiene, sykdom etc. Tannpuss er vel også en av disse områdene hvor mange liker å jukse litt. Barnet du snakker om trenger hjelp om det er den ene eller den andre årsaken. Det er skamfølelse knyttet til dette, og jeg synest synd på barnet.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Jeg hadde absolutt prøvd å hjelpe hvis jeg hadde "stemmerett".. Alt jeg tar opp ang. barnet blir tatt som kritikk. Derfor har jeg sluttet med det. Jeg har prøvd å spørre barnet om hvorfor dette skjer. Sier bare at h*n glemte å gå på do. Ungen er forøvrig veldig aktiv og tilsynelatende blid og fornøyd.under samværshelger. Hvordan h*n har det hos moren vet jeg lite om, som sagt, jeg får ta veldig liten del i det som dreier seg om barnet. Jeg har spurt flere foreldre inkl mine egne, og alles erfaring er at barna er "renslige" rundt 3 års alder..(uhell kan selvsagt skje alle barn)..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #13 Skrevet 26. april 2007 Kjenner til det med kritikken. Det har vært rimelig ganske mange ganger oppe til diskusjon her i huset. Men jeg gir meg ikke. De tingene jeg har tatt opp har ikke noe med å kritisere barnet, hakke på det osv. Det har med at jeg bryr meg. Kritikken går til foreldrene, og blir far sur for pga, ja, så han om det. Det får han bare bli. Hadde jeg vært deg, ville jeg kommet til bunns i dette. Ikke bare se på. Barnet trenger hjelp. Blir samboeren din sur og grinete, så stå på ditt likevel.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #14 Skrevet 2. mai 2007 jeg har et stebarn som i 2 perioder har drevet å tisset på seg (er nå snart 9 år). Begge gangene har det vært relatert til ankomst av nye søsken, jeg og hennes far venter nå i sommer og det var som å trykke på en knapp, når vi fortalte henne at hun skulle bli store søster begynte hun å tisse på seg på natten/morgenen igjen....når jeg spurte var det bare at hun hadde sovet så godt eller glemt å gå på do, men når jeg spurte om det var for at hun og ville være litt baby igjen (etter flere helger med gjentatt tissing) så ble det brått slutt på tissingen... Jeg sier ikke at ditt problem er av like "enkel" art, men at det kan være det. Prøv å tenke på om det har skjedd noe spesielt som kan forårsake en slik adferdsendring som dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå