Gå til innhold

Har jeg rett til å bli sint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå kjenner jeg at det koker litt i meg....

Snakket med mamma i sted, og hun ringte for å gi beskjed fra tanten, onkelen min og mitt voksne søskenbarn at de kommer i bryllupet vårt. Dette fikk hun igjen vite gjennom min bestemor, som hadde ringt til moren min og sagt at hun måtte si fra om dette.

Og jeg ble skuffet, lei meg og utrolig forbannet på en og samme tid!

Har brukt masse tid og penger på flotte invitasjoner, og vi har invitert de alle til middag og alt! Og så ringer de ikke å takker for invitasjonen engang! Synes det er så frekt og uforskammet, at jeg kjenner sinnet boble til overflaten... Har lyst til å konfrontere de med det, men er samtidig redd for å skape en familiekonflikt ut av det hele...

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det bare passere i stillhet. Man kan u/heldigvis ikke velge familiemedlemmene sine... Drit i det å heller konsentrer deg om at du faktisk skal gifte deg.. HURRA!!!

Skrevet

Det skjedde her også, men jge ofret det knapt en tanke. Det var en milliard andre ting som var viktigere enn hvem som ringte og takket selv og hvem som gav beskjed via mamma.

Hvis du fremdeles er ganske forbannet, så hadde jeg sendt dem en sms og sagt at jeg trengte å vite om de kom i bryllupet og sagt at de måtte gi beskjed til deg snart.

Skrevet

Sukk...ja det er sant det... syntes bare det var så uhøflig, så ble litt skuffet. Og hadde de ringt til mamma, så hadde det så vært, men hun fikk bare beskjeden gjennom bestemor. Men sant som dere sier, mange andre ting som er verd energien min. Takk:)

Godt å få det ut likevel da...;)

Skrevet

Jeg opplevde litt av det samme. Min manns onkel og tante kunne ikke komme i bryllupet, men det fikk vi høre av et søskenbarn som hadde hørt det av sin mor. Og dette var etter at svar-fristen var gått ut! Hadde det vært så forb.... vanskelig å ta en telefon!!!

Skrevet

Synes det handler litt om respekt... Det er snakk om voksne folk!

Utrolig dårlig gjort når man vet hvor mye planlegging og omtanke som ligger bak en sånn begivenhet.

Skrevet

De bryllupene jeg har vært bedt til skal jeg gi svar til brudeparets foreldre.... Aldri falt meg inn å ringe brudeparet å takke for invitasjonen..

Skrevet

Det kommer kanskje ann på hvem som ber til bryllupet, jeg ville nå ringt brudeparet og takket for innbydelsen om det var dem som ba.

Den var til anonym over her.

Til HI

Jeg ville kanskje blitt skuffet ja.

Skrevet

Det er vi selv som betaler det meste av bryllupet, derfor er det vi som inviterer også. Forventer derfor at gjestene ringer til oss, da det er vi som står som avsendere på invitasjonen! Det er da minst like vanlig i dag, som at foreldre inviterer.

HI

Skrevet

Hei!

Føler det samme som deg jeg. Ikke sint, men synes det er merkelig og en smule skuffende. Fikk beskjed fra svigermor om at svigerfars søster hadde gitt beskjed om at hun og barna m/følger (totalt 7 stk) kommer i bryllupet. Trivelig det :-) Men kunne de ikke ringt oss og takket for invitasjonen da? Er jo vi som inviterer, og våre tlfnr som står på invitasjonene. Merkelig måte å gjøre det på!

Skrevet

Ja, det var det jeg følte også...

Står jo s.u. til vårt telefonnummer. Men har vel roet meg litt nå, ble bare litt skuffet. Ville ikke kommet på tanken å gjøre det selv, så ble vel egentlig bare litt paff;)

Hører med til historien at de egentlig ikke hadde lyst til å komme da, fordi det er noen andre fra min samboers familie som kommer, og som de egentlig ikke har lyst til å treffe... så de er litt sære fra før, burde vel ikke komme som noe sjokk...

Men, men...kommer til å bli en flott dag likevel!!! Kan vel spare energien min til noe som er viktigere;)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...