Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Vi reiser til Hellas i juni med lille rosa og jeg er litt skeptisk til å bruke veldig høy faktor pga alle tilsetningsstoffene. Har vurdert disse soldraktene med faktor, men slått det fra meg, da jeg synes hun skal få føle seg mer fri, enn innpakket:-) Jeg bruker max faktor 25 på ungene, og smører heller ofte. Solhatt er et must hele dagen, og vi kommer til å trille bort i leiligheten mellom 12-14 for litt soving.... Vann i flasken alltid tilgjengelig, sandaler til å gå i den varme sanden med, t-skjorte til å dekke skuldre/rygg....Parasoll til å ha på stranden kjøper vi der nede......noe mer jeg bør huske?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Kan huske at vi hadde stor glede av en langarmet hvit T-skjorte sist jeg var i Hellas med baby for litt over hundre år siden.... Men nå skal jeg det snart igjen!!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 Ja, det er lurt med langermet også, om de oppholder seg mye i solen. Men det viktigste tror jeg er å unngå solen mellom 12-14, da den er på det sterkeste og heller ta lunsjen og en lur i skyggen da:-) Det er gjerne i den tiden vi spiser lunsj når vi er der nede også, så det passer bra.
♥Snulder Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Derma Babyline.. vant "best i test" i fjor husker jeg. Den var fri for tilsetningsstoffer og hadde faktor 22.. Jeg bruker å ha på ungene t-skjorter de første dagene. Under bading og overalt! Deretter perioder uten i kombinasjon med faktor. Har til dags dato aldri hatt solbrente små barn.... Litt større ungdom som ikke gidder smøre seg derimot...:=)
hypersusmor Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Da vi var på ferie i vinter brukte vi "badedrakter" med solfaktor, i tillegg til solkrem. Det funket veldig bra, men jeg skjønner at du vil la jenta di gå uten for mye på kroppen. Det spørs kanskje litt på hva slags hudtype hun har? Tassen vår har rødt hår og muligens anlegg for å bli rosa, så for ham tror jeg det var greitt med litt innpakning.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2007 Må jo såklart være forsiktig første dagene der nede, siden hun ikke har fått noe særlig sol på kroppen før, kun i ansiktet og der får hun raskt fin farge....Skal jo ikke plassere henne midt i solen, men kjenner jeg henne godt så kommer hun ikke til å holde seg i skyggen lenge av gangen;-)) Lille turbodama;-)
Gjest Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Jeg vil bare si at for 2 år siden var vi i kroatia, jeg også er skeptisk til høye faktorer. Jeg kjøpte cliniderm på apoteket, nr 16, 8 og 6. Da vi var nedenfor begynte vi med 16, gikk ned til 8 etter 5 dager og nr 6 slutten av ferien. Ingen av barna ble røde eller anntydning til rødhet. Jeg handler inn mye apotekvarer som jeg føler er greit å ha på en ferie. Har erfart at å fly gatelangs for å lete etter apotek og derme finne ting som har helt andre navn enn det vi er vandt med er slitsomt. Så jeg handler saltvann, løs i magen(tabletter), strips, plaster, tape og kompress. Føler det er godt å ha med seg og har hatt brukt for dette. God tur vi drar i mai =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå