linemor2 Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg er i uke 18 nå. Venter og venter på å få kjenne at den lille gir fra seg en dult, men det kommer ikke.... Vet jo at det er liv der altså...hørte hjertelyden forrige uke. Er det flere som ikke har kjent noe enda?? Og når kjenner de fleste det??
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 jeg er førstegangs, og i uke 19 nå, og jeg kjenner heller ingenting!!
fru Senilix Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Det vanligste er at man kjenner liv rundt uke 20, sa min jordmor da jeg var gravid sist. Jeg er blant de heldige og har kjent liv tidlig. I uke 15/16 forrige gang og i uke 13/14 nå. Er 20 uker i dag. Det kommer snart skal du se:) Og du har virkelig noe å glede deg til, det er så koselig med de forsiktige dyttene:))) ps. skjønner godt du er utålmodig. For meg nå var det veldig godt å kjenne liv, siden jeg ikke fikk høre hjertelyd da jeg var til førstegangskontroll...
Kanutte og prinsen Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Har nettopp begynnt å kjenne litt, og er i uke 20, så det er nok helt normalt!! Har også hatt inntrykk av at "alle" kjenner liv så veldig tidlig - men det er nok fort å få litt feil inntrykk her inne. Den siste uken har jeg kjent noen bevegelser hver dag, og det er virkelig noe å glede seg til =) Bevegelsene er svake men klare enda her, og jeg kjenner dem best når jeg sitter foroverbøyd.
Solskinnsjenta Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 jeg er førstegangs og kjente ikke ordentlige spark før uke 20/21. Begynte å kjenne litt bevegelse i uke 19 - hvis jeg la hånden på magen og presset kunne jeg kjenne at de snudde seg. En av tvillingene har foranliggende morkake, så det kan være at det var grunnen til at jeg ikke kjente noe før det. Leste at førstegangsfødende kjenner vanligvis liv mellom uke 18 og 20. Det var litt sært for jeg begynte å kjenne liv omtrent dagen etter at vi hadde vært på UL. Jeg skjønner at du er utålmodig, det var jeg og! Det kommer nok snart!
linemor2 Skrevet 24. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2007 Takk for raske svar:) Ja en får inntrykk av at alle andre har kjent liv utenom seg sjøl.... da er det bare å smøre seg med tålmodighet da, så kjenner jeg sikkert noe snart!!
:)Elvira i magen :) Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Jeg er gravid med nr 3 og har kjent livnoen uker nå.Er 16 uker.
Heldige oss Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 henger meg på de over, som førstegangsfødende er det vanlig å ikke kjenne noe før rundt uke 20. Selv merket jeg det i uke 17 og har kjent det hver dag i snart 2 uker;) helt fantastisk gled deg og lykke til
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Jeg kjente liv i uke 16, har kjent liv hver dag nå:-) er 17 uker, førstegangsfødende og venter tvillinger.
Milla-baby Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Jeg er førstegangs og er 21+5 i dag.kjenner masse liv og park hver dag ;o) Har kjent liv siden uke 14 - 15. Men vet det er veldig vanlig og ikke kjenne noe liv før rundt uke 20. har en venninne som er 8 mnd. nå, hun kjente ikke noe liv før hun var rundt 20-21 uker. Men kommer litt ann på hvordan morkaken ligger også. om den ligger forran kan den skjerme sparkene litt ;o)
egalia Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 Jeg kjente liv i uke 21/22. Og veldig forsiktig først, så det kommer nok. Bare smør deg med tolmodighet...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Fra uke 16 har liksom kjent bobler som sprekker og forskjellige typer bevegelser. Men ikke spark. I går er jeg SIKKER på at jeg kjente spark, det var faktisk ganske hardt. rett ved siden av navelen. Men er liksom ikke helt sikker da. . . Er 17+5 og gleder meg sånn til å kjenne spark:)))
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Jeg er førstegangs, og kjente ikke noe som helst tegn til liv fra den lille før jeg var halvveis i uke 21.....!
Lille Trille 2015 Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 Hei hei, Jeg ventet og ventet på å kjenne liv - hadde jo hørt hjertelyd men ikke noen bobler/spark. Så plutselig i uke 18 - to dager før jeg skulle på ordinær UL så kjente jeg det - ganske så langt nede til venstre, og det er fortsatt her jeg kjenner mest. Jeg har faktisk kjent liv daglig etter det. Beina ligger der nede til venstre nemlig, så får vel gjerne sparket godt fra seg da Er førstegangsfødende, så vet ikke hva som er normalt jeg:)
Oktobernurk:-) Skrevet 25. april 2007 #15 Skrevet 25. april 2007 Er 16+0 i dag, og tror jeg kanskje har kjent noe de siste par dagene. Venter nr. 3 nå. Det var omtrent på denne tiden jeg begynte å kjenne fosterbevegelser forrige gang også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå