*Lilly* Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 gutten vår er nå 7 mnd og har ligget på samme rom som oss siden han ble født..han har vært ganske grei til å sove om nattten og han begynte tilogmed å sove helt fra 19-06 uten å spise for ca 2 mnd siden..men nå de siste tre ukene har han begynt å våkne masse mellom 2 0g 5..lurer på om det er fordi han sover på samme rom som oss..? vi har bare ett soverom, men sambo sier at vi skal legge han i stua eller kjøkkenet(trille inn senga når vi går og legger oss)..MEN..tror jeg har lest et sted at jo eldre de er jo vanskeliger er det å venne de til å sove på eget rom? noen som vet????.....please..trenger svar...veldig sliten av å være oppe hale natten...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Det er ikke for sent...?! Skjønner ikke spørsmålet ditt. Mener du at dersom du ikke får lagt en baby alene innen 7 mnd, så kan den aldri mere ligge alene?
*Lilly* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 selvfølgelig ikke da..jeg er jo ikke helt dum heller..formulerte meg sikkert littt feil..mener bare å ha hørt at det er veldig mye vanskeligere å få de til å godta å ligge på eget rom jo eldre de blir..noen fler som har noen erfaringer???
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Mange venter til barna er 1 år med å legge de inn på eget rom, med hell.
*Lilly* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 takk:) føler nemlig at jeg er omtrent den eneste som ike har han på eget rom...noen andre som har babyen på samme rom som har problem med at de våkner ofte?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Kjenner meg igjen der ja...Vi hadde det på samme måte når snuppa rundet 6 mnd ca. Våknet hele tiden! Så da la vi henne på eget rom når hun var ca.6,5 mnd. Det har gått kjempe fint! Ble mindre våkning, og tidligere kvelden. Har holdt på 2-3 nattamminger, som vi driver å avvenner nå. Tror hver og enkelt må kjenne på hva som er rett selv.
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Jeg lurer på om det er noe med den aldern. Jenta mi, som har sovit hele natta helt fra fødseln, har også begynt å tulle å våkne om natta. Hun er 7 måneder. Og hun har sovet å eget rom siden hun var 3,5 måned!Hmm.....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 heter dattern din Alva? det skulle vår hete og hvis det hadde blitt jente..nydelig navn..ja det er velkanskje noe som går over får jeg håpe..hva gjør du når hun våkner..gir du mat?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Mina var 6mnd da hun begynte å sove på eget soverom. Har snakket om det kjempe lenge, men hun har vært endel syk så har bare blitt til vi har utsatt det. Hun har sovet fra 19-07 siden hun var litt under 3mnd. Merker egentlig ingen forskjell vi
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Jeg la han inn på 7 mnd. dagen :-) Har gått som plommen i egget det :-p
*Lilly* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2007 så bra..merket dere noe forskjell?våknet han mye før dere la på eget rom?
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Nei, jeg har sluttet å gi mat om natta. Putter inn sutten, legger kosekluten på plass og krysser fingra! ) Men hun har i det siste skreket hysterisk, helt til vi tar ho opp og hun får sove mellom oss....huff, lukter avvenning snart, men venter litt med det for å se om det bare er en fase som går over! Hun heter Alva ja...)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Han har sove nån netter uten å våkne, men ikke kvær natt da! Når han lå på samme rom, så kunne æ nesten ikke snu meg uten at han våknet! Så vil si det e STOR forskjell ja :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 Jeg vil heller si det er for tidlig med eget rom!
*Lilly* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. april 2007 hvorfor mener du det?jeg er veldig usikker..liker best å ha han på vårt rom sånn at jeg hører at han har det bra..men er jo veldig slitsomt at han ikke sover da..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. april 2007 #16 Skrevet 24. april 2007 Æ har døra åpen inn tel hannes rom, så sku d være nåkka så høre æ han! Her va det snakk om at æ rægna me at vi begge ville sove bedre, og det gjør vi! Han e vældi var på lyda! Første nettern så sleit æ med å sove, men nu går det myyye bedre :-) Å han e enda bliare, da han ikke får nattesøvn førstyrra så mye :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #17 Skrevet 24. april 2007 Du er ihvertfall ikke for sein, det anbefales å ha de på foreldre rommet fram til ett år! Det er det som står i bøker og hva de sier på h.s. =) Så da kommer det nok til å gå fint for deg å gjøre det nå hvis du vil forsøke om det blir bedre..
Molait Skrevet 24. april 2007 #18 Skrevet 24. april 2007 Akkurat gått gjennom det der. Edvard er 8 mnd i dag:D og har nå natt 8 på eget rom. Sliti med å få til å sove på kvelden. Var enda værre på eget rom. (selv om han har sovet der på dagtid en del) Etter 3 kvelder ble det bedre og de to siste har det bare vært å legge, si natta og gå ut. Sovner innen 15 min. Skulle også ta nattavvenning på ene måltidet. Spiste rundt 00:30 og var MYE kaos fra 4 og utover. Med mat og våken og surv og våkenitotimer! og vanskelig å få til å sove. Natt 2 så kuttet han ut alt selv!! Ja ikke 00:30 maten da. spiser raper og sovner i egen seng i løpet av 10-15 min. så plager meg lite. Han er stor nok til å ikke spise da heller, men vil ta det litt om gangen. + at han nå er helt sausa forkjøla, så vil vente til han er frisk igjen. Han sover MYE bedre og er MYE lettere å roe om han våkner på kvelden/natten. Vi sover også bedre. Han våkner 05:30-06:30 som er noe pyton men helt normalt:) Min erfaring...
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 24. april 2007 #19 Skrevet 24. april 2007 min ble flyttet over når hun fylte året, men var klar til det mye før vil jeg si. Men prøv å ikke begynne med egen rom i 9 månedsalderen, da de begynner å bli redd for adskillelse. Hadde lest om dette ett sted. Begyn nå eller etter året.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. april 2007 #20 Skrevet 24. april 2007 Hehe, ja er morgen her også på den tiden :-)
Lilleprutt Skrevet 24. april 2007 #21 Skrevet 24. april 2007 Gutten min ble lagt på eget rom da han var 5 mnd. sover fra 20- 09 hver dag. Han ble lagt alene fordi han sov så urolig sammen med oss, våknet da vi la oss, og når mannen min sto opp.
ScaryMama Skrevet 24. april 2007 #22 Skrevet 24. april 2007 Sent? Nei absolutt ikke! Det er mye tidligere enn jeg har tenkt i hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå