Gjest Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Var på kontroll idag, og var under streken. Legen sa at siden jeg var liten, gikk jeg mest sannsynlig ikke under de vandlige måla. Er det vandlig at noen iblandt ligger under streken?
bitte 33 Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 hei har vært under streken på de 3 første men det har rettet seg rundt uke 23-25. denne gangen er jeg over streken allerede i uke 14.
Gjest Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Var på den rød streken sist, litt under .. Er det denne gangen også..
kreps-76 Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Jeg var det i begge mine svangerskap, og fikk babyer som var litt under gjennomsnittet, litt over 3 kg begge to. Men helt friske og fine babyer! Så lenge du følger den egen kurve, og den er innenfor "normalen" trenger du ikke bekymre deg:-) Det er visst kurven plutselig endrer seg veldig, eller du ligger veldig mye over/under "normalen" at det kan være noe galt.
Gjest Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Sf målet mitt sist begynte å stagnere og gå ned... da ble jeg sendt på sykehus for vekstestimering på ul.. da hun kom 9 dager før termin var hun 2290 gr. Men de vokser fort når de kommer ut om de er små når de fødes
Gjest Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Er i uke 26 nå, og prikken er 2 "hakk" under streken, var på streken sist (for en mnd siden). Men legen sa ikke noe spesielt på det, var bare etterpå at jeg bynte å bekymre meg litt. Men både jeg og kjæresten min er ganske små, så det er vell kanskje ikke så unormalt da.
Raych Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Jeg ligger under streken denne gangen. Sist lå jeg omtrent midt på helt til slutten da magen flatet ut til under streken. JM sier det er helt normalt så lenge man følger sin egen vekstkurve jevnt og trutt. Hun mente at kurven min ligger under på grunn av at jeg er ganske lang og har en del overkropp å strekke ut magen på
*Angelface* Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Jeg er 29 uker, og aldri kommet opp til den røde streken...Da jeg var 23 uker var jeg 14 cm!! Det er lite det:(
Gjest Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 eg sitt å ser på helsekortet mitt og når eg va på kontroll sist (26 uker) så ligg eg faktisk langt over den røde streken. ligg på 27 cm. ka det vil si egentlig?? får eg en stor onge?? hehe....
Gjest Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Søsteren min er også gravid, og vi er ganske like i kroppen, jeg er litt høyere bare. Hun ligger under kurven , jeg ligger godt over(ikke bare den røde linjen, men over det skraverte feltet) Så tror ikke det har så mye å si. For å komme frem til en normal(gjennomsnitt) må man jo ha mange mål fra det laveste til høyeste. Så lenge man følger sin egen kurve som man burde, så er det normalt tror jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå