Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg har så treg mage innimellom og noen ganger så lurer jeg på om det er skadelig for fosteret å presset så hardt over lengre tid. Holde pusten osv. kanskje dumt spm. Men, noen timer etter i dag så hade jeg litt blodtilblandet slim (ekkelt) fra skjeden og lurer på om et lite blodkar kan ha sprukket rett og slett. Noen som vet?
ennaH Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Babyen din tar ikke skade av at du presser for å få ut bæsj. Det er heller ingen fare for at du skulle føde for tidlig av den grunn. Derimot kan hyppig pressing forårsake hemorroider, og det vil du ikke ha. Jeg anbefaler deg å drikke MYE vann, 3-4 liter om dagen. I tillegg finnes det noe som heter Lactulose eller Duphalac på apoteket, et avføringsmiddel som gravide fint kan bruke. Det er bare å helle nedpå!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Hei! Jeg sliter veldig med treg mage. Har gjort det i flere måneder nå, er 22 uker i dag. Det er ikke skadelig for fosteret å presse, men du burde ikke gjøre det for din egen del. Som hun over sier, det kan fremkalle hemorrider, og det VIL DU IKKE HA! Drikk mye vann, mosjoner, spis grovt brød, linfrø og kjøp evt. ting på apoteket. Jeg har kjøpt noen terninger, som mykgjør avføringen. Husker ikke hva de heter, men de funker veldig godt. Mitt hotteste tips er altså; bruk god tid på do, ikke trykk mye! Lykke til! he-he..
Minimio Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Jeg leste på babyverden.no at treg mage faktisk er bra for barnet, selv om det er sinnsykt plagsomt for mor (I know!!). Treg mage betyr at maten vandrer sakte gjennom systemet og gir kroppen bedre tid til å ta opp alle næringsstoffene. Selv sverger jeg til Duphalac/lactulose. Smaker godt og får orden på avføringen. Som de andre sier - det er ikke bra å presse for mye siden det trigger hemoroider
ramløsa- nok en gang Skrevet 25. april 2007 #5 Skrevet 25. april 2007 Hvordan får noen i seg mye vann uten å bli sittende på do kontinuerlig lurer jeg på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå