Gå til innhold

Jeg har fødd en herlige gutt. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det endelig min tur å føde... ble nå satt i gang 3 dager over tiden.

onsdag den 18 april var jeg en tur til legen for vanlig kontroll, han sende meg videre til føden pga mistanke om svangerskapsforgifting. hadde høgt blodtrykk, +2 i protein og økende ødem.... kom til føden, der hadde jeg mindre blodtrykk... og alt så fint ut så de mente at jeg ikke hadde noe svang.forgiftning. så jeg fikk reise him.. men legen rusket til oppi der.. og det førte til at jeg fikk litt åpning, men ikke helt klar.

lørdag hadde jeg fått elefantbein... skikkelig med hevelse så min mor og min mann mente jeg burde ta turen opp på føden igjenn for en kontroll. jeg hadde ikke så mye tro på de, men reiste nå opp.

denne gangen hadde jeg høgt blodtrykk, og +2 i protein så de ville legge meg inn. ble nå skrevet inn pga svang.forgifting... men fikk reise hjem til kvelden og måtte komme tilbake på søndag kl 09:00 fordi då skulle de sette meg i gang:) jippi tenkte jeg...

søndagen kom og då hadde jeg fått såpass med åpning og modning mellom 3-4 cm så legen tok vannet ca i 10 tiden... og vi vente på at riene skulle jobbe seg opp, de komm ikke så litt over 11 ble jeg satt på drypp.... det var ikke det beste skal jeg si dere... fordi kl 12 så begynte riene... og de kom fort, ofte og de var jævlig vonde......rundt 3 tiden så mente legen jeg kunne få epidural.. jeg var egentlig i mot sprøyter, men der og då så sa jeg ja....men jordmoren ville bare sjekke meg en gang til før de satt epiduralen og der hadde jeg 8 cm åpning. fra 6-8 cm på under en halvtime...så de mente at jeg ikke trengte noe annet enn lystgassen jeg holdt godt fast i... lille gutt kom 15:58 var 3900 og 52 cm, masse hår....

her på sus så har de lært seg det finske grepet så det ble ingen revning eller rifter....

nå er vi hjemme og stor kose oss...

lykke til dere alle... det er værdt ventingen

men jeg vil anbefale en naturligfødsel, ikke å bli satt i gang... uansett hvor lenge du måtte gå over tiden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kokko:)

GRATULERER MED GUTTEN! Og jammen vant du ikke konkurransen oss i mellom om å føde først også...hehe... sitter fortsatt her med store magen på 5 dagen over termin jeg da.. jaja..

Klem

Skrevet

gratulerer så mye.

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Elsker å lese disse fødselshistoriene - får alltid klump i halsen :)

Men et lite spm.. Hva mente du med "det finske grepet"?

Kos deg videre med lilleegutt :)

Skrevet

i finland har alle jordmødrene lært seg et spesiel grep for å hindre at man skal revne neden til... man holder/støtter ungen når den er på vei ut, passer på at det ikke går alt for fort... og det skal vist gjøre til at man ikke revner.. og jeg revnet ikke og det var minimalt med blod jeg mistet... så totalt så er jeg ganske så fornøyde med jordmoren jeg hadde der ja....

Skrevet

Gratulerer med baby!!

Jeg skal også føde på SUS og ser fram til at de bruker den finske metoden,sånn at jeg ikke revner/revner minimalt:-)

Skrevet

Gratulerer! Og ære være det finske grepet =) Har de lært seg det på Ullevål, tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...