Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Mine foreldre har med vår baby på 7 mnd blitt besteforeldre for første gang. Dette er til stor jubel og de ønsker å se barnebarnet sitt så mye som mulig. De er skilt og hver av dem kommer på besøk minst en gang i uka. I tillegg til å komme på kaffe, middag e.l. har de gjerne "unnskyldninger" for å komme innom, som å levere noe, er i nærheten e.l. De er veldig snille og kommer gjerne for å hjelpe til med ting hvis jeg ber om det. Vil gjerne at vi skal komme til dem også, og det gjør vi også innimellom. Siden de ikke bor sammen, blir det altså dobbelt så ofte. Jeg hadde selv veldig godt forhold til min bestemor, så jeg vet hvor hyggelig og viktig dette er. Jeg har veldig godt forhold til mine foreldre og vil at de skal få bli godt kjent med babyen vår. Av nysgjerrighet lurer jeg på hvor ofte deres foreldre "kommer innom"? Virker som mine foreldre synes det er utrooolig lenge siden sist når det har gått en uke:-) Min manns familie bor langt unna, så de kommer ikke innom. Tanken har slått meg, på at hvis hver av dem hadde sett oss like ofte som mine foreldre, så hadde vi gjennomsnittlig hatt besøk av besteforeldre, eller vært hos dem, nesten hver dag. Dette er ikke skrevet som noe "problem" som må løses, vet jeg er kjempeheldig som har foreldre som stiller opp, jeg bare lurer på hvordan dere andre har det med dette.
Brillemamma Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Svigers ser barnebarnet sitt sånn gjennomsnitt 2-3ganger i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Det som irriterer meg litt er at i må alltid komme ned til dem, de kommer aldri på besøk. Og klager å syter om de ikke har sett småen på en stund..da er vi dårlige som ikke kommer på besøk...Synest de kan dra ræva si ut av sofaen og komme opp på besøk til oss også av og til. Er mer stress for oss å alltid måtte reise ned der... Foreldrene mine bor ett langt stykke unna, så de kommer bare på besøk i helger, av og til. Ellers så er jeg flink til å reise hjem og besøke de. Har jo mammaperm, så har jo tid og mulighet til å være borte en uke i slengen så..
Gjest Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 vi besøker besteforeldrene en gang i uken.mine foreldre bor i nord norge så de ser vi ikke så ofte, 2-3 ganger i året ca. Synes det er akkurat passe å treffe de 1-2 ganger i uka.Nå har ikke jeg så fullt tidsskjema heller da..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 mine foreldre er også skilt, så jeg har en stående avtale med min far som kommer hver onsdag, hehe, og så møter vi mormor ( altså mamma) en dag i uka. I helgene tar vi en tur til svigers. Så alle 4 ser ham 1 g i uka. Synes det er viktig at de får møttes ofte. Er selv oppvokst sammen mine besteforeldre, og det var helt supert! ( sikkert ikke så supert for mamma og pappa da man... generasjonsboliger er vel best for barnebarna, hehe)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Min svigermor ser barnebarna MINST en gang for uka, og det gjelder ALLE barnebarna. Disse barnebarna er fordelt på de tre barna hennes, så hun har jo nok å gjøre. Når det gjelder mine foreldre, så blir det sånn ca..... et par ganger i året??? Skulle nesten tro vi bodde på andre siden av jordkloden eller noe sånt, men vi har faktisk bare en times kjøretur mellom oss. Ja ja, jeg gidder ikke mase noe mer på de....
mammaentiltrulte Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 her har tulla bare bestemødre som bor nærheten og som vi har kontakt med og de ser henne minst en gang i uken ofte både to og tre.
så var vi 4 Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Mine foreldre ser Martin 4-5 ganger i uka (spiser middag der i helgene), og farmoren+far (ikke pappaen men samboern til farmoren) har sett Martin 2 ganger siden jul, men det blir oftere fremover.
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Minsten ser besteforeldrene ca 1 gang i uka. Det gjelder alle fire. Er enig i at det er viktig med besteforeldre og vi er heldige som har dem i nærheten.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Foreldrene mine er våre nærmeste naboer, så de ser Maren annenhver/hver dag, men det er jo ikke snakk om lange besøk, det blir etpar-tre ganger i uka. Svigermor ser Maren ca 1 gang i uka, da er vi ofte på besøk i noen timer.
Lilleprutt Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Vi har "fast" avtale med mine foreldre hver søndag, og så kommer de innom på besøk når de kan. Og nå har mamma sagt opp jobben for å være dagmamma når jeg må i jobb igjen...
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 Vi bor 60 mil fra alle besteforeldrene. Har vært hjemme 3 ganger på de 5 mnd sia han ble født:) I tillegg har de vært på besøk her. Så synes ikke det er så ille med tanke på avstanden.
Lonely Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Mine barn ser sin mormor daglig, bor i nærheten morfar har ikke lille prinsen sett enda,han bor ca 100 mil unna bestefar har sett prinsen en gang han bor ca 40 mil unna farmor har sett prinsen en gang og bor ca 55 mil unna Så tja det blir ikke så mye kontakt med besteforeldre her nei!
Gjest Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Våre barn har kun en bestemor,min svigermor,som bor i etg under oss.Og henne ser vi 2-3 ggr daglig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå