Gå til innhold

Vasker man lammeskinnet før bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det nok å lufte det først.. hmm ble litt usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt til å ta det en tur i vaskemaskinen på 40 grader. Føler det er litt støvetet og guffent av å ligge å vente liksom:)

Skrevet

jeg har saueskinn....har ikke vasket d men luftet d skikkelig.... hmmmm er d bedre med lammeskinn?

Skrevet

Er ikke det samme greia a? Eller?

Skrevet

Ja, tror det er noenlunde det samme :-)

Skrevet

tenkte kanskje at saueskinn var litt mere langhåret og grovere...men ikke vet jeg.. :-)

Skrevet

Ja, kanskje det er det. Jeg vet egentlig ikke... lammeskinnet jeg har kjøpt er veldig mykt og deilig, får nesten lyst å legge meg på det selv :o)

Skrevet

Hvor har dere kjøpt saueskinn/lammeskinnet deres?? Hva kostet det??

Skrevet

Kjøpte mitt på Barnas Hus, det kostet 299,-

Skrevet

skinn som man ikke har fått garva selv er nok lurt å vaske..

kan være en del kjemikalier i det som ikke er så bra for babyen å ligge på..

Skrevet

Sånn skinn skal vel ha en viss selvrensende effekt? Pga lanolin eller noe sånt. Brukte saueskinn til lillejenta (sånn hvitt langragget fra Kid). Vasket det etter noen ukers bruk, fordi jeg syntes jeg måtte det, og det var nesten umulig å få det pent igjen. Måtte gni på det og gre det i flere dager, mens det tørket. Ble stivt og rart. Orket ikke tanken på å gjøre den jobben en gang til, så nå kjøpte jeg nytt lammeskinn (sånn gulaktig korthåret på Jysk).

Skrevet

Jeg fikk beskjed om aa vaske det paa ull-programmet.

Skrevet

jg har kjøpt en type saueskinn på nøstebarn som er klippet merino ull og i den ulla er det lanolin som er selvrensende og det skinnet trenger en vask en sjelden gang. har brukt det til berta mi siden hun ble født og bruker det ennå hun er snart 3 og har kjøpt en til hun som kommer nå også.har vasket det 2 ganger..og det hr vært nok.

om det er forskjellig på typer ull vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...