Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Er det vanlig å etablere soverutiner allerede når babyen kun er 1 mnd.? Vår jente sliter med å sovne når vi legger oss i 23 tiden. Hun er nesten alltid våken 1 time og griner og er urolig. Dessuten må hun være helt mett før hun klarer å sovne da. Må alltid gi henne melk i senga selv om det kanskje bare er 1 time siden hun fikk mat sist. Bør vi prøve å holde henne våken et par timer før vi legger oss, slik at hun kanskje sovner raskere? Må legge til at hun kan være ganske sutrete på ettermiddagen/kvelden... Noen som har gode tips å komme med?
5eller6 Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 hei.. har en liten på tre mnd, jeg har "stilt" han inn på at han får det siste måltidet i 23 tiden i senga.. for min del er det en enkel måte:) da, sover han som regel 3 timer før neste måltid.- har gjort det siden han ble født. han sover også på kvelden ellers. men han lærer vel "snart" at siden han får mat i senga, betyr det natta.. hehe...
meg og jentene Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Vi hadde IKKE noen rutiner da baby var så liten som din. Prøvde å legge henne da vi ville legge oss for kvelden, men tok ofte lang tid før hun sovna- eller sovna fort, men våknet raskt igjen. Bare å være tålmodig, ting går seg til etterhvert.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 Takk Vet du hvem jeg er???
Gjest Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Hei. Mi jenta e 11 uke å ho har fådd lov å ordne rutinan sine sjøl. I begynnelsen va ho helt på bærtur men det har snudd no. Har da markert for ho ka som e kveld med å roe helt ned, amme på rommet i mørket osv. Æ trur ikkje det har nåkka førr sæ å holde dæm våken for da kan dæm fort bli overtrøtt å enda vanskligere for å sove. Æ mene søvn avle søvn. Prøv å begynne å legge ho tidligere på kvelden siden ho e sutrat da. Så amme du ho når du legg dæ så kanskje blir det litt mer ro på natta. For øvrig må du kansje ta dæ den tia på dagtid å sove når ho sover sånn at du ikkje blir utslitt ) Æ vet d e et slit, men vi står han av! )
*enfalmawen* Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Min lille Adrian er 5 uker, og de siste to ukene har han lagt seg til i 9-tida. Steller/bader han klokken 20-20.30 og mater han i senga og så legger jeg han i si seng og han sovner nesten med en gang. Men storebroren var også sånn at han trengte rutiner, så sånn er de. Veldig kjekt da, jeg får jo noen timer helt for meg selv.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Snuppa mi er akkurat en mnd i dag. Hun legger seg ca halv åtte. Ligger og kaver litt og vi må springe opp og gi smokken til henne noen ganger, men sovner av seg selv til slutt, som regel en gang før ni. Så sover hun til ca halv to og deretter til ca fem og så til åtte. Men i natt slo hun til og sov helt til tre og så til halv åtte etterpå Det ser ut som hun liker å ha rutiner selv om hun er så liten, men barn er jo så forskjellige. Tror ikke det er så lurt å holde de våkne når de er så små. Da blir de fort overtrøtte. Har egentlig ikke noen lure tips og komme med, men det er normalt at babyer er urolige de første 3 mnd, så roer det seg ofte. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå