Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Håper det er noen med litt erfaring med pumping av bryst melk som kan hjelpe meg litt:) I morgen må jeg være borte i ca.4 timer fra min 4uker gamle baby, pappaen skal passe. Jeg har aldri prøvd å pumpe meg og gitt han flaske før...så derfor tenkte jeg å teste det ut i dag, om han vil ta flasken. Jeg lurer derfor på hvordan jeg gjør dette, har kjøpt meg ei manuell brystpumpe fra avent. Hvor mye skal jeg pumpe ut for at han skal ha nok? (maks. 4. timer) Og hvordan skal pappaen tilbrede melken før han gir den, med varming og sånn, skal det være kroppstemperert??
lillegull80 Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Jeg ville hatt 200 ml for sikkerhets skyld. Får du ikke til det så kjøp NAN - det er lurt å ha i slike tilfeller. Bedre å gi det enn en sulten baby som skriker etter mat Varm melken i vannbad (evt. mikro, mange fraråder imidlertid dette) til den får 37 grader, sjekk mot håndflaten. Varm bare litt (f.eks. 60 av gangen) for du kan ikke varme samme melk på ny, den må kastes...
Gjest Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Heia. Æ syns 200 ml e litt i overkant av det du treng, du skal jo være borte bare 4 timer. Du legger babyen til rett før du drar og med en gang du kommer hjem. Da trenger du kanskje 90-100 ml som pappaen kan gi mens du er borte. Har gjort dette selv gikk helt fint. Lykke til:o)
Gjest Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Hm, svarte jo ikkje på alt ser æ, må være ammetåka ;o) Pappaen varme melka i varmebad, ikke i mocro eller under springen. Melka skal være lunka (ta nåen dråper på håndbaken og du skalikke kjenne den). Den må aldri overstige 40 grader for da ødelegger du næringsstoffer i melka.
Anjamor Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 De anbefaler ikke mor å gi flasken selv fordi ungen kjenner lukta di og melkelukt og da kan de nekte å ta flaske. Jeg har aldri gitt ungen min flask selv. Og hun har tatt flaske hver gang uten problem
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Tusen takk for alle svar og råd:) Da håper jeg dette skal gå fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå