Moyra Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg og samboeren min bestemte oss i desember for at vi skulle slutte på p-piller. Vi ble da enige om at vi skulle la naturen gå sin gang og ikke stresse med å bli gravide. TR kom aldri i desember som den skulle, så jeg dro til legen fordi jeg aldri hadde gått èn dag over tiden siden jeg i det heletatt fikk mensen. Hos legen tok de en graviditetstest som var neg. og jeg fikk beskjed om at det var helt vanlig. Jeg ble da sent hjem igjen, og 5. jan. fikk jeg TR. Bedre sent enn aldri.. Dette var da det siste jeg skulle sa av TR... Januar gikk og februar var kommet halvveis og magen begynte å gjøre vondt.... Hjemme hadde jeg tatt utallige graviditetstester, men alle var neg. Troppet da opp hos legen igjen i håp om å få et svar, men der følte jeg at jeg bare møtte en vegg.. Siden graviditetstesten jeg tok der også var neg. fikk jeg beskjed om at det kunne ta opp til et år til jeg kunne bli gravid, og hvis ikke TR kom innen et halvt år skulle jeg ta kontakt med legen igjen. Det eneste jeg fikk var en resept mot magesår og spørsmål om sykemelding..Siden dette ikke føltes som noe magesår takket jeg nei til sykemeldingen og kastet resepten. Siden legen sa at det ville ta lang tid før jeg kunne bli gravid tenkte jeg ikke mer på at TR ikke kom, og jeg levde et helt normalt liv.. Magen var fortsatt vond, og puppene begynte å sprenge voldsomt da mars gikk mot slutten. I oktober var jeg hos gynekologen, og da fikk jeg vite at jeg hadde celleforandring i livmoren. Jeg fikk da beskjed om å komme tilbake til en kontroll den 16 april.. 16 april kom og samboeren min kjørte meg til gynekologen.. Han skulle sitte ute på venteværelset å vente på meg.. Jeg kom inn til gynekologen, svarte på de spørsmålene jeg ble spurt, og etter en stund la jeg meg i gyn.stolen. Da hun skulle ta en sjekk på livmoren og stakk inn ultralydstaven så jeg rett på et 4cm foster med et hjerte som banket.. Må si jeg fikk sjokk.. Jeg skalv som et aspeløv, mens gynekologen lo så det jomet i hele rommet... Hun fortalte meg at jeg var 11-12 uker på vei. Hun printet ut et bilde som jeg kunne ta med ut til samboeren min slik at han skulle tro på meg når jeg skulle fortelle det.. Da jeg kom ut til min kjære ble han kjempe glad da jeg fortalte den fantastiske nyheten og vi svevde rundt på skyputer hele den dagen i full lykkerus.. Legen min hadde skremt meg litt med de magesår-greiene, så jeg tør rett og slett ikke å dra tilbake dit til sjekk under svangerskapet. Jeg bestemte meg da for å ringe til helsestasjon. Der ble jeg tatt imot med åpne armer og følte at jeg ble tatt på alvor. I går var jeg og samboeren min på første svangerskapskontroll. Der fikk vi høre hjerteslagene til den lille krabaten inne i meg.. 150 slag i minuttet.. WOW sterke greier Jeg og samboeren min smilte bare bredt til hverandre da jordmoren tok tiden på hjerteslagene.. Dette her er det største vi har opplevd noen gang.. Det virkelige beviset ppå at barnet vårt lever inne i meg Til all forbauselse fikk vi også vite at jeg har termin 12. oktober.. Det vil si at jeg i dag er 15 + 6 påvei... og UL skjer om 2 uker allerede jippiiiii!! Men så kom det kjipe.. Fordi vi er så sent ute med søknad til sykehus, så er det minimal sjangs for at vi får plass i Oslo.. Dvs. at vi må reise til Lørenskog eller Bærum den dagen vi skal føde... Passer jo oss veldig bra, som ikke har bil og greier... Synes dette egentlig er veldig urettferdig, når det faktisk er legen min sin feil som ikke meg seriøst nok.. Noen andre som har vært borti noe liknende?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 hei, har dessverre ikke svar på spørsmålene dine. men vil bare gratulere. så fantastisk da.
smy & prompegrisen Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Grattis ja! Og det går vel an å ta en taxi den dagen du skal på føden... Ahus er ikke langt unna byen i det hele tatt!
ana baroma Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Fødeplass er vel en bagatell i denne sammenhengen... Men gratulerer masse, masse!! Kjempegøy:) Og de testene er altså ikke altid å stole på tydeligvis. Men tenk om du hadde tatt medisiner! Kunne jo vært farlig sannsynligvis:(
Rammei Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Hei. Har heldigvis ikke opplevd det samme som deg, men jeg ville bare gratulere deg så mye. Godt det ikke var noe annet galt med deg da!!! Jeg har forresten termin samme dag som deg. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå