Gå til innhold

føler meg ikke gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

jeg er 16+1, og føler meg ikke gravid..

Har vel egentlig ikke følt det i det hele tatt!

Men jeg ønsker liksom små tegn som kan berolige meg.

jeg skal til jordmor til fredag..

har hørt fosterlyden for 4 uker siden, og sett den 4 ganger på ultralyd frem til uke 11.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, er i et slags gravidvakuum nå. Har vent meg til at brystene er større og ikke så ømme, magen er noe større, men føler det er lite "gravidmage". Hadde det ikke vært for at jeg var på tidlig ultralyd tror jeg nesten ikke jeg hadde trodd på testen:) Synes det er en eeevighet til UL 7. mai. Er 16+5

Skrevet

hei..

jeg skal på ul den 30.4..

men dagene kan ikke gå fort nok til fredag siden jeg skal få høre på hjertet igjen da..

Skrevet

jeg er i akkurat samma situasjon...elser side opp og ned her med folk som har kjøpt vogner og klær allerede,mens jeg bare ikke kan vente med å få ul overstått før jeg overhode kjøper en body en gang...er 15+6 jeg..har og sett å ul osvosv,likevel synker d liksom ikke inn

Skrevet

Men da har du jo fått mange bekreftelser på at du har en levende baby i magen?? Synes du er kjempeheldig, jeg. Er i uke 17 og har verken vært på ultralyd eller hørt fosterlyd. Har ikke fått time til ultralyd før jeg er i uke 22 :-( Det er grusomt å vente!! Jordmor måtte utsette kontroll helt til andre uken i mai, men lovte å sjekke hjertelyden da....

Skrevet

hei..

jeg er vel kanskje heldig, men dette er min 4 graviditet på 2 år.

så derfor har jeg hatt en del ul.

det er vel derfor jeg er litt engstelig selv om jeg ikke har noen tegn til at noe er galt.

jeg kan bare ringe på "mitt" sykehus når jeg ønsker ang. ul., men jeg skulle liksom ikke bli helt hysterisk og valgte og vente til nå.

kanskje jeg skal ta det litt oftere igjen etter den 30, for å bli roligere.

Skrevet

Hva med å kjøpe seg det apparatet som måler hjertelyden til hjemmebruk? Tror den heter "BabyWatcher" og koster rundt tusenlappen... da kan du lytte på livet når du føler behov for det, og bli beroliget på den måten uten å måtte ringe jordmor og sykehus mange ganger. Dessuten er det nok noen uker igjen til at du kjenner noe mer, normalt sett. Kjente heller ikke noen symptomer (bortsett fra kvalme) i uke 16, og ventet og ventet. Har vært heldig og fått to barn allerede, og skulle være erfaren og trygg, men jeg synes det er like skummelt hver gang frem til man kjenner at det sparker. Nå er jeg i uke 26, og endelig er det full baluba i magen hver dag. Sparkene kjennes i ca uke 18-20 for førstegangsfødende.

Skrevet

Da skjønner jeg jo at du er ekstra engstelig! Ikke hyggelig å gå gjennom slike opplevelser. Men denne gangen går det bra, vet du :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...