Gå til innhold

Mange med babyer som ikke bruker smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en smokk-jente selv, men opplever at hun sover dårligere med smokken, da hun hele tiden våkner og jeg må springe og putte inn smokken. Innbiller meg at de babyene som ikke er blitt avhengig av smokk ikke har de "nesten-oppvåkningene" midt i soveperioden. Stemmer det? Vurderer nemlig og avvenne for at jenta skal få lengre tyngre søvnperioder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jenta bruka ikke smokk, ho e snart 2 månda.. Og ho søv utrulig godt på natta.. Våkna kun 1 gång for natta når ho ska ha mat, så sovna ho av igjen..

Skrevet

har 2 å ingen av de bruker eller har brukt smokk. synes det er deilig i grunn. eneste spom er slitsom er at minsten er litt vanskelig å roe npr han er lei seg, men det er det vert. sover bra om nettene.

Skrevet

Gutten vår er snart 3 mnd. og han har nektet å ta smokk. I begynnelsen synes jeg det var dumt, men nå er jeg i grunn bare glad for det. Han har sovet hele natten siden han var 2 mnd.

Skrevet

Min gutt på 12 mnd har aldri brukt smokk, og sover natta gjennom uten å våkne. Og det skal sies at han var en skikkelig sugekopp frem til 4 måneders alder, og ville ha pupp hele tiden. Men fra 4 mnd har han sovet natta gjennom. Ammes fortsatt 2-3 ganger om dagen.

Skrevet

Her legger jenta smokken i munnviken, biter forsiktig over den og gliser... Ønsket egentlig at hun skulle ta smokk, for de første leveukene hennes var jeg smokk, og temmelig sår! Det som har skjedd her, er at hun har funnet totten! Ikke så veldig begeistra for det egentlig, men foreløpig er den kun i bruk til innsovning og trøst, så får vi håpe hun slutter før hun blir 8 år som mamman sin....Det fine med totten er jo at den er med hele tida og hun finner den sjøl om natta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...