Gå til innhold

HVA er egentlig grunnen deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at dere ikke liker svigers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, hva mener du med det?..

Grunnen min er at min svigermor gjør alt for at jeg skal føle meg dum og en dårlig mor.. Hun driter meg ut foran alle og grunnen er at hun er INGENTING. Hun er sjalu og falsk.

Tror du vi skriver inn her for småting?...Nei, ikke jeg..

Skrevet

synes det er så merkelig at så mange skal ha svigerforeldre so ikke liken en. Sikker på at det ikke er innbilning (ikke vondt ment)?

kanskje de er i overgangsalderen og har litt problemer...

Hvordan skal man være for å være en god svigermor? det er jo stort sett HUN det dreier seg om , og ikke svigerfar!

Skrevet

Litt inviklet , men jeg har tenkt på noe. Mange av dere plages av svigers...mens deres foreldre er okei (kanskje for at dere har en mer åpen dialog da men) .

MEN har du en bror? -da har han sansynligvis en dame, som kanskje synest din mor er "svigermor fra H..."

Men da ser du det fra en annen side , om dere skjønner?

Litt å tenke på det også..men for all del, det finnes tusenvis av merkelige vesener på denne jord, så jeg tviler ikke på at enkelte ikke har det så bra hos svigers .

Skrevet

Jeg blir jo lei av mamma og, men ikke på samme måte, jeg har en bedre tone og kan si alt til henne. Hun sier ting til meg uten at det sårer, men det hender selvfølgelig hun kan gå litt langt.

Svigermor er så sjalu og ekkel med meg, kan jo ikke late som ingenting og være like åpen med henne.

I min stiuasjon er det ingen innbildning hvertfall.

Skrevet

Har en lang liste etter et uttall år.

Skrevet

Nå har det seg slik at det er kun svigerfar jeg ikke liker. Det vil si ingen liker han. Han har gjære (hønsenetting) rundt huset. Han kritiserer alt og alle, til og med slekten min. Han har også komentert meg bak ryggen min til andre, som så har fortalt det til meg. Han er den typen som kjører på butikken og handler, men hvis han må betale for bæreposen så lar han varene ligge ubetalt i kassa og drar. Han er så sjalu at svigermor får ikke komme på besøk hit eller andre steder uten han. Hvis noen sier han i mot på ting han "tror" vet, så er de hans fiender resten av livet. Han er negativ til alt (eks er det sol ute, er det feil. Er det regn er det også feil.) Han har "jaget" bort tre av nabofamiliene som har prøvd å bo i det eneste nabohuset han har.

Jeg kan fortsette i det uendelige.

Det som kansje irriterer meg mest er at vi, spesielt samboeren min, må være varsom med hva vi sier til han for ikke å lage familiekrangel og bli erklært arveløs og bannlyst. Forstår bare ikke hvordan snille gode svigermor holder ut med han, men hun er vell det man kaller gammel og avhengig.

Han er jo samtidig snill på sin måte, og forguder barnebarna. Er bare ikke et sunt miljø for dem å være i, synes jeg. Tror rett og slett han bare må være så vrangsynt at han ikke skjønner at han er helt koko.

Skrevet

OJ OJ OJ!

Dette hørtes ikke sunt ut for noen!!

Må jo virkelig være en bakgrunn for problemene hans... Så ubehagelig for dere da :( Jeg tror jeg hadde gjort alt for å unngå han!

Skrevet

Hovedsaklig det at hun er en negativ bitch.Og så vanvittig bortskjemt!!Av mann og familien generelt.Dette merkes veldig godt i adferden hennes.

Hun er manipulerende,og det er veldig slitsomt.Vil gi andre dårlig samvittighet osv.

Men det som er verst er at hun er overfladisk,hun tror hun er en god farmor fordi hun gir fine og dyre gaver.

Hun gir ikke av seg selv,bare lager seg illusjoner om at hun er "omtenksom" etter en av hennes mange utsagn...

Og hun er ikke flink med barn!Skulle så ønske at hun var det...Og falskt hyggelig noen ganger,slik at det blir kvalmt.

Skal fortelle dere om en av gangene hun var ekkel mot barnebarnet sitt,altså fetteren til mine barn :

Det var under bryllupsforbredelsene til meg og min mann.Vi var i bryllupslokalet og ordnet,da svigermor kom med barnebarnet i bilen.Han sov,så hun gikk fra han og begynte å ordne i lokalet.Jeg kikket på han flere ganger tilfelle han våknet.Han var da 7 år og på besøk i Norge med familien pga bryllupet.

Han våknet etterhvert og gråt og var kjemperedd,var sikkert leit å våkne alene i farmors bil alene i et fremmed land!Jeg sa ifra at han hadde våknet,og svigermor kjeftet og snakka høyt til han på norsk,som han ikke forsto,jeg løfta han opp og trøstet han. Så plasserte hun han i gangen og så ikke på han resten av tiden.Jeg ga han litt cola,men han følte seg totalt tilsidesatt av henne,og han hadde ikke gjort noe galt engang!!

Men det hadde jo hun...

Denne episoden var det flere som så,og vi skulle sagt ifra mer,men uansett så var han så lei seg for hun var sur på han.

Jeg synes hun var så urettferdig.Hun gjorde ham bare redd,og jeg vet ikke om han fortalte dette til foreldrene sine etterpå,men tror han alltid kommer til å huske det!

Jeg husker det ihvertfall,og synes hun var skremmende ekkel.

Så engang vi hadde et "oppvaskmøte" så tok jeg opp dette...

Og hun vil ikke innrømme at hun gjorde feil!! Det er enda verre! Hun mener at hun handlet rett.

Nei,nettopp slike ting som dette gjør at jeg synes hun er grusom.Hun mangler empati,sosiale antenner og ekte glede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...