Gå til innhold

Kraftig hyperemesis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har det. Går dere på tabletter mot kvalme? Og evt hvilke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha noe medisin, da de legen foreslo var reissyketabletter som ikke har funka for meg før (på reiser). Fikk heller Pyridoksin 0,4 mg, som er et annet navn på vitamin B6, og ikke like skummelt som medisiner i mine ører. Synes det hjelp ganske mye for meg i alle fall...

Skrevet

Med førstemann prøve jeg ut endel medikamenter for kvalmen - jeg holdt ikke på noe og gikk ned 8 kg på 2 uker før jeg ble innlagt...blæhhh..ikke noe gøy:o( Fikk først Afipran, men de syns jeg funket heller dårlig. Tok ikke kvalmen, og jeg bel veldig dårlig i magen av de....fikk en type til som jeg ikke husker navnet på før jeg til slutt fikk Postafen på resept av legen min. De tok det verste av kvalmen, sånn at jeg klarte å få i meg noe...men jeg kastet fremdeles opp, men ikke absolutt alt jeg puttet i meg....

Da jeg ble gravid igjen var jeg føre var og fikk Postafen med en gang jeg testet positivt....men kvalmen kom likevel fra uke 5, men ikke fullt så ekstremt som første gang. Kastet opp hele døgnet, men klarte å holde på noe så jeg unngikk å bli innlagt (i følge legen min skulle jeg vært innlagt, men jeg orket bare ikke...). Tok to-tre Postafen hver dag for å holde det verste i sjakk. Er 27 uker i dag og kvalm enda, men ikke i nærheten av sånn som jeg har vært, så det er en stund siden jeg sluttet på pillene...

Skrevet

Må bare si at Postafen er reisesyketabletter....som heller ikke fungerte på meg ang reiseyke, men de fungerte bedre på svangerskapskvalmen...

Skrevet

Hei.

Jeg hadde det ved min første svangerskap og då fikk jeg rett og slett doptabletter,men dette var i 2000.Nå går svangerskapet veldig bra,var innlagt en gang nå i påska men det håper jeg og tror var kombinert spysyka( resten av fam. hadde spysyka) og siden jeg er gravid så klarte jeg ikke å stoppe å spy.Det første døgnet lå jeg over bøtta 40 ganger,helt pyton.var på sykehuset og fikk intravinøst 8 liter på 2,5 dager. Jeg fikk der noen stikkpillere som heter afipran 20mg.disse fås kjøpt på aboteket. Men,bank i bordet jeg trenger dem ikke.

Skrevet

Jeg fikk først postafen, som ikke funket. Fikk så largactil på sykehuset og på resept med meg hjem. Disse fungerte kanskje litt, men ble så "ullete" i hodet og "ekkel" i kroppen, at jeg synes ikke det var verdt å ta dem ettersom kvalmen var ganske ille uansett. Fikk til slutt afipran og postafen sammen opptil x 4 pr dag. Dette hjalp betraktelig, men fikk en veldig rastløshet i kroppen og hadde problem med å slappe av, og tok heller ikke de i mange dagene.

Begynnte å ta tabletter først etter uke 13 forresten, og det ble ikke veldig mange til sammen. Kvalmen begynnte heldigvis å letne litt i uke 17 ca, og nå i uke 20 har jeg endelig sluttet å spy hver morgen =)

Skrevet

Jeg fikk phenergan mot kvalmen og de virket som bare det, det dumme med dem var at jeg ble sykelig trøtt, måtte liksom gjøre noe hele tiden når jeg gikk på dem og det var jo ikke lett med kraftig bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...