Gå til innhold

3-åringen har begynt på skolen ;(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare er eldste-prinsessa, som blir 5 år i august, på skolen fra 9-1530. Kommer hjem og er helt utslitt stakkart, og har i tillegg LEKSER!!! Men nå har minste-prinsessa på knappe 3 begynt på skolen også... Vel og merke er det kun 2,5timer hver dag. Men det er så utrolig sårt å se henne der hun tripper av sted i skoleuniformen sin. Kjempesøt er hun.... Men gråter en skvett når mamma går. Det gjør så vondt. De er så alt for små til å gå på SKOLE!!! Og nå må jeg søke om å ta dem ut på ferie utenom skoleferiene. Kun 10 dager!! Barnehage er liksom "snillere" på en måte. Trøsten nå er at vi skal hjem til Norge om eksakt 3 uker!!! Mor på hurtig slanke-kur for å komme inn i bunaden som sikkert har krympet litt igjen i skapet. (en forferdelig uvane slike bunader har...). Heldigvis skal minsten hentes igjen om 1t, og da skal vi kose MASSE. Kosen med elsteman må vente noen timer til, uheldigvis... SNUFS, SNUFS. Lei meg jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender over en diger virtuell go`klem jeg:-)))

Til både store og små:-)

Skrevet

Det var tidlig!

Hvilket land er det du bor i? Må de begynne så tidlig? Skjønner at du blir lei deg når hun gråter.

Blir sikkert deilig å ta seg en tur hjem til 17.mai og lufta bunaden uansett hvordan den er blitt :o)

Skrevet

Jeg sender deg en trøste klem.

Er gift med en fra England hvor barna begynner tidlig på skolen. Er glad for at vi bor i Norge nå mens barna er små.

Klarer ikke helt å venne meg til tanken at min lille gutt på 5 år skal begynne på skolen til høsten.

klem

Skrevet

Er sambo med engelsk mann og bor Sør-Vest i England. Her begynner man på pre-school/nursery det semesteret etter fyllte 3 år. Det er i utgangspunktet frivillig, men på endel steder er det slik at om barnet har gått i Nursery class så har det også fortrinnsrett på plass på skolen. De begynner i Reception når det er 4,5-5 år. Og så begynner de i Year 1 i september når de har fyllt 5år. Reception er IKKE frivillig, det er ORDENTLIG skole. Her går de som er født mellom 01.09 og 31.08 i samme klasse. Dvs at er du født i september er du eldst i klassen og er du født seint i august (som min eldste prinsesse) så er du yngst i klassen. Og den aldersforskjellen merkes godt i så ung alder. Men min yngste er født i februar, så hun blir sånn passe midt på treet. Skulle gjerne aller helst bodd i Norge, nå som de er små også, men planen er å flytte til Norge om 2-3 år. Sambo har en datter fra før og han vil bo her til hun er 18år (til neste år).

Har dere tenkt til å flytte til England? Hvor?

Koz

Skrevet

Vi blir nok her i Norge med det første. Bor fortiden i Nordens Paris men håper på å flytte "hjem" til Oslo området etterhvert. Vi bodde i Egham ved London før vi fikk barn, men mannen min er fra East Yorkshire. Faktisk så flyttet vi til Norge fordi mannen min fikk jobb. Jeg hadde ikke bodd fast i Norge (studerte i utlandet) på over ti år og det var merkelig å flytte hjem. Vi er i England minst 2 ganger i året.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...