Learning to fly Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Noe merkelig skjer de få gangene ungene har vært mer enn noen timer hos farmor og bessen:) Ungene er foresten 4 og 5 år. Når de har vært en hel dag og evt overnattet, så vet jeg att de har vært snill og grei hos besteforeldrene. Farmor forteller ivrig alt de har gjort, og roser ungene. Hun utelater også viss det har skjedd "dumme" ting, som at lillesøster tisset seg ut, de var uheldig å søle vann e.l. Det forteller ungene selv. Vi "glemmer" hver gang, og gleder oss til ungene skal komme hjem, blid og fornøyd etter besøk hos sine elskede besteforeldre. Og forhåpentligvis glade for endelig å ha kommet hjem til sine kjære (?) foreldre.. Det som skjer er at når de kommer så terger de og slåss og gjør ugagn med hverandre `HELE tiden. Det vi prøver, er å møte dem i døren, gå inn, sitte oss ned med de og kose, få de til å fortelle om "turen" sin og er i det hele tatt utkvilt og interesert i å "være" med de. Det ender i att vi må kjefte, og gå i mellom, og det blir surt og leit alt!!! Neste dag er ungene greie og kjekke som før... Merkelig dette. Noen med samme erfaringer? Faren tenker på å spørre besteforeldrene om de har en ide hvorfor dette skjer. Ikke noe kjekt for noen dette. Min mann mistenker at ungene får gjøre hva de vil hos besteforeldrene, men jeg aner ikke. Poengterer at dette ikke er negativt ment i forhold til besteforeldrene. Bare lurer på hvorfor ungenr kan reagere på denne måten???
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Vi kjenner til dette vi også. Men har tenkt at det kan være at de bare vil ha oppmerksomhet eller sympati e.l. for at de har vert vekke fra foreldrene. Det kan være at de ikke har fått blåst ut litt raseri med besteforeldrene heller. At de tar det ut når de kommer hjem. Men vi har egentlig ikke tenkt å gå noe mer inn på det..blir bare spekulasjoner igrunn! Så vi får heller bare takle det. Er de rampete:Overse de! Ikke kjeft! start en samtale (om vær og vind om så er) dere voksen mellom, så blir det lettere å overse barna som er sinte Eller spør de rett ut hvorfor de er sinte? Prøvd det?
mumbo Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg mener å ha lest om dette, at det er en vanlig reaksjon hos barn som har vært borte fra foreldrene. Teorien er visstnok at de ubevisst straffer foreldrene for å ha forlatt dem, selv om de har hatt det flott og er store nok til å være borte på besøk alene.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Får de mye søtsaker hos besteforeldrene? Da kan de bli litt hyper og uregjerlige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå