Gå til innhold

Unger sure etter besøk hos besteforeldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe merkelig skjer de få gangene ungene har vært mer enn noen timer hos farmor og bessen:) Ungene er foresten 4 og 5 år. Når de har vært en hel dag og evt overnattet, så vet jeg att de har vært snill og grei hos besteforeldrene. Farmor forteller ivrig alt de har gjort, og roser ungene. Hun utelater også viss det har skjedd "dumme" ting, som at lillesøster tisset seg ut, de var uheldig å søle vann e.l. Det forteller ungene selv.

Vi "glemmer" hver gang, og gleder oss til ungene skal komme hjem, blid og fornøyd etter besøk hos sine elskede besteforeldre. Og forhåpentligvis glade for endelig å ha kommet hjem til sine kjære (?) foreldre.. Det som skjer er at når de kommer så terger de og slåss og gjør ugagn med hverandre `HELE tiden. Det vi prøver, er å møte dem i døren, gå inn, sitte oss ned med de og kose, få de til å fortelle om "turen" sin og er i det hele tatt utkvilt og interesert i å "være" med de. Det ender i att vi må kjefte, og gå i mellom, og det blir surt og leit alt!!! Neste dag er ungene greie og kjekke som før...

Merkelig dette. Noen med samme erfaringer?

Faren tenker på å spørre besteforeldrene om de har en ide hvorfor dette skjer. Ikke noe kjekt for noen dette. Min mann mistenker at ungene får gjøre hva de vil hos besteforeldrene, men jeg aner ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vi det også. har spurte besteforeldrene om akkurat det du sier, får dem lov til alt der, men neida besteforeldrene benekter dette. Hos oss gjelder det forresten hos begge besteforeldre parene. Det er et mareritt faktisk et par dager etterpå. Innimellom er det så ille at vi kvier oss for å spørre om barnevakt. Har desverre ingen god forklaring på hvorfor det er slik. Håper det blir bedre etterhvert. Våre barn er 2 og 4 år :) eldstemann har vært slik lenge minstemann begynte med dette for et halvt års tid siden.

Skrevet

Tror dette er temmelig normalt. De oppfører seg hos besteforeldrene (slik dere har lært at de skal oppføre seg) og må ta igjen når de kommer hjem..hehe. Viser bare at dere har oppdradd barna deres bra spør du meg :)

Skrevet

Dette viser bare at de er trygge hjemme hos dere. Hadde vært ille om situasjonen var omvendt.. Da ville jeg ha blitt bekymret.

Unger tar ut det verste hos de voksne de er trygge på, og i dette tilfellet viser det jo bare at de er normale.

Antakelig så er de bare litt slitne etter besøket og etter å ha oppført seg pent over såpass lang tid.

Skrevet

Å, det var godt å høre at det er flere som har det sånn. Prøver også å møte han i døra og være interessert og glad for å se han, men han skal bare teste grenser etter å ha vært hos besteforeldre. Litt tøft å takle når man er så glad for å se han igjen og ikke vil kjefte og mase for mye når man har vært borte fra hverandre litt. Min er 2,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...