Gå til innhold

Unger sure etter besøk hos besteforeldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe merkelig skjer de få gangene ungene har vært mer enn noen timer hos farmor og bessen:) Ungene er foresten 4 og 5 år. Når de har vært en hel dag og evt overnattet, så vet jeg att de har vært snill og grei hos besteforeldrene. Farmor forteller ivrig alt de har gjort, og roser ungene. Hun utelater også viss det har skjedd "dumme" ting, som at lillesøster tisset seg ut, de var uheldig å søle vann e.l. Det forteller ungene selv.

Vi "glemmer" hver gang, og gleder oss til ungene skal komme hjem, blid og fornøyd etter besøk hos sine elskede besteforeldre. Og forhåpentligvis glade for endelig å ha kommet hjem til sine kjære (?) foreldre.. Det som skjer er at når de kommer så terger de og slåss og gjør ugagn med hverandre `HELE tiden. Det vi prøver, er å møte dem i døren, gå inn, sitte oss ned med de og kose, få de til å fortelle om "turen" sin og er i det hele tatt utkvilt og interesert i å "være" med de. Det ender i att vi må kjefte, og gå i mellom, og det blir surt og leit alt!!! Neste dag er ungene greie og kjekke som før...

Merkelig dette. Noen med samme erfaringer?

Faren tenker på å spørre besteforeldrene om de har en ide hvorfor dette skjer. Ikke noe kjekt for noen dette. Min mann mistenker at ungene får gjøre hva de vil hos besteforeldrene, men jeg aner ikke.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe,,,,

kjenenr meeg godt igjen der ja...

både som mor og som barn selv...

min datter er nøyaktig på samme måte (hun er 4,5 år) og det kommer nok ikke til å bedre seg heller med det første

fikk beskjed av mamma at jeg oxo var uutholdelig å leve med de første dagene etter at jeg hadde vært hos farmor og farfar, fordi barna blir litt bortskjemte der. Det er en form for naturlov det! hehe

så jeg har bare innfunnet meg med det og lar surheten sive over meg samtidig som jeg tenker på min mors lille utsagn "nå vet du åssen jeg hadde det".

stakkars mamma...

• 4 måneder senere...
Skrevet

haha sånn er ofte bare en fase jeg og søsteren min fløyg i tottene på hverandre hver gang vi kom hjem fra bestemor og bestefar men det

var fordi vi hadde kjedet oss også litt da men og at vi fikkg gjøre det vi ville hos bestemor og bestefar men det ble borte med årene så slapp

av litt og prøv å se det som en fase du også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...