Gå til innhold

Hjelp: 3 åringen har begynt på skole....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har yngstemann begynt på skole (nursery/pre-school) og hun er bare 3 år!!! Hun er kjempesøt i skoleuniformen sin men det er vondt å gå fra henne på skolen til tross for at hun kun er der i 2,5 timer. De begynner så alt for tidlig på skolen her. Eldstejenta blir 5år i august og hun går på skole fra 9-1530 hver dag!!! Er kjempetrøtt og sliten når hun kommer hjem og jeg føler for tiden at skolen får den beste tiden med mine gode jenter :((. Synes det er tidlig nok med skolestart i 6 års alder jeg for min del. Lekser har de også! Jeg vet mange barn tilbringer dagene sine i barnehage, men det er BARNEHAGE!!! Nå må jeg søke om å ta jentene på ferie utenom skoleferiene. Men vi skal til Norge og feire 17.mai om 3 uker. Gjett om vi gleder vårs!!! Mor er på hurtig-slankekur for å komme inn i bunaden som har krympet litt i skapet hjemme hos mormor. Vi har kalender som vi krysser av hver dag og vi teller lørdager (det er den dagen i uken som er spesiell for da får jentene godteri!). Den 16.mai inntar vi frokost på Heathrow og kl.11 norsk tid har vi forhåpentligvis beina godt planta på norsk jord igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lange dager!

På skolen til min jente (Irland) er dagen fra 9 - 15 fra de er rundt 5, og det er visst lenger enn vanlig. For å kompensere har de 3 måneder sommerferie. Men de engelskmennene jeg kjenner her, synes nå deres eget skole- og helsesystem er mye bedre enn irenes.

Jeg er imponert over at du greier å bare gi barna godteri på lørdagene. Det er sånn det burde være, men jeg er visst alt for ettergivende (og godtesyk selv) på den fronten...

God 17. mai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...