Gå til innhold

Nå trenger jeg maaaaaange synspunkter!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere mener om dette:

Mannen min dro på fest på lørdag. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne være med, var fest for gutta. (ville ikke være med heller da, hehe..) Det var 4 kompiser som hadde en lukket fest da.

Jeg er kjempesliten for tia og det vet han om. Har flere barn og ta vare på også.

Han kom hjem søndag kl 14. Det som hadde skjedd på den festen var at det hadde kommet en dame dit (som alle de 4 kjente) og blitt med på festen. Min mann skulle overnatte hos han de var hos og han måtte ligge på stua siden det er bare 1 soverom. Hun derre dama som kom innom hadde blitt værende hele natta! Han som eide leiligheta hadde lagt seg i 4 tia og min mann og dama hadde sittet oppe og snakka til kl var nesten 6 på morgenen!!! Ingentang hadde skjedd. Mannen min sa først at han hadde hatt det veldig kjedelig, men det kom frem etterhvert at de faktisk hadde kost seg der de satt og snakka. Synes historien er forferdelig tynn og føler at han ikke er helt ærlig.

Det som plager meg er ikke at han satt og snakka med henne, men at han ikke kunne lagt seg og sove tidligere når han vet at jeg er kjempesliten og trenger hjelp hjemme. Akkurat nå føler jeg bare at han har behandlet meg respektløst. Overreagerer hormonelle meg?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det hele virke mystsk i da....

du kunne ikke være med pga at det var fest for gutta???

så kommer det ei dame dit??ho fikk bli med???syns det virke for rart i...

å urettferdig mot deg syns i....som e kjempe sliten å har barn i tillegg...hadde burde kommet hjem på natten i det minste....

mmmmmmmmmm skeptisk....

Skrevet

Jeg også hadde reagert på dette, syns det hele virker litt rart for å si det sånn!!

Skrevet

Han kinne godt lagt seg tidligere ja.Men tror ikke du skal bekymre deg for at det har skjedd noe muffins heller.

Skrevet

Hovedinnlegger her.

Takk for svar.

Jeg sa til han at han hadde da både munn og mæle og det hadde jo gått an å si fra at hun ikke var velkommen eller at han hadde lyst til å sove, men da sa han at det ikke var så lett å si det.

Drittsekk.

Skrevet

Jeg er 200% sikker på at det ikke har skjedd noe altså. Jeg er bare pissed off fordi han ikke hadde vett til å legge seg tidligere for at han skulle komme hjem og hjelpe meg. Vi bor 3 mil unna der han var og derfor skulle han overnatte på sofaen hos kompisen. Men han hadde ikke sluttet å drikke før kl 2 (TOOO!!!!!!!!) på natta. Dessuten skjønner jeg ikke problemet med å si fra at man vil sove. Jeg har sagt fra til han at dette er siste gangen for hans del på sånne type fester. Det minner om fjortisfærer.

Skrevet

Jeg skjønner din reaksjon! Man blir fort mistenksom når slikt skjer. Det du kan tenke på er at han faktisk fortalte deg hva som skjedde i løpet av kvelden. Som oftest vil de dysse litt ned hvor artig det var, fordi de forstår nok vår situasjon hvor vi ikke kan dra ut og feste på samme måte. Vi føler oss nedprioritert på en måte!

Det at han kom så sent hjem er jo veldig slitsomt når dere har flere barn og du er sliten. Er dette noe han har gjort ofte i løpet av svangerskapet? Hvis ikke så tror jeg ikke du skal henge deg så opp i det....si heller at neste gang så planlegger dere litt på forhånd. Så at barna kanskje er et annet sted, eller at uansett når han måtte komme hjem på døgnet så har han en jobb fra det og det tidspunket, så du kan få slappet av! Det er ufattelig viktig med god kommunikasjon her.

Selv sendte jeg samboeren min ut en helg for å feste litt med en kompis (han hadde veldig lyst ut også)....jeg ville ikke at han skulle sove borte så jeg hadde satt pris på om han kom seg hjem. Var da i tillegg på besøk og vi bodde hos min lillebror....jeg synes det var helt ok å sende han ut, så jeg fikk min tid sammen med min bror.

Jeg ba min kjære ringe meg når han ville hjem. Klokka ble 3 (utestedet stenger da) og han ringte ikke....jeg prøvde flere ganger å ringe han, ble mer og mer bekymret men tenkte som så at han var blitt full og kanskje ikke hørte telefonen. Når klokka var 03.30 så fikk jeg endelig tak i han...bestemte meg for å hente han, for vi hadde ikke råd til at han skulle ta taxi (mitt valg)...og lillebror ble med! I bilen etter å ha hentet han fortalte han om alle de "dumme" damene ute....(klart jeg blir mistenksom, men jeg velger å stole på han)....så sier han at han hadde så draget på damene, men at jeg var alt for fin..hehe (fylleprat). (likte det ikke helt, men som sagt jeg velger å stole på han!)

Dagen etterpå hadde vi masse avtaler med familie og venner, og han var skikkelig dårlig, men som jeg nevnte for han tidligere forrige kveld; hvis du skal ut å feste så får du tåle å holde ut i morgen, du har kun deg selv å takke! Selvforsynt er det!!! Han holdt ut hele dagen, og vi hadde det faktisk veldig koselig!

Jeg råder deg til å snakke med din kjære når du føler som du gjør, fortell han hvorfor du føler det og hvordan dere sammen kan gjøre det lettere for dere begge! En gylden middelvei er perfekt!

Skrevet

Tusen takk for kjempeflotte svar :-)Setter stor pris på det.

Er dere enig med meg i at det er respekrløst å holde på sånn?

Han presterte å si at hvis det skulle være sånn så kunne han ikke fortelle meg hva som skjer neste gang eller hvert fall pynte på sannheten. Da freste jeg til han at hvis han gjør ting når han er ute som han ikke kan fortelle meg om, så kan han bare glemme å være sammen med meg.

Skrevet

Synes nå det er du som virker sær jeg da...

Med mindre dette er sånn ting er tre dager i uka, så la nå gutten få kose seg!!!! Og er det sånn hele tiden er det jo heller du som er dum som gidder å bli hos han...

Kanskje det er du som har lyst å ta deg en tur ut når du har født? Sitte å skravle halve natta og drikke litt for mye?? Det må da kunne gå begge veier..

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var noe greit at mannen min var borte ei hel natt og påfølgende formiddag pga en fest, når jeg selv er gravid og har andre barn å passe på. Hadde det vært et utdrikningslag eller noe annet som var viktig å få med seg så, men ellers syns jeg han kunne droppet det. Det handler jo om å dra lasset sammen, syns jeg. Og når du har hele belastningen med å være gravid og gjennomgå fødselen, så syns jeg ikke det er for mye forlangt at han stiller opp litt ekstra hjemme.

At man avogtil har behov for å gå ut alene og gjøre sine egne greier kan jeg skjønne, men jeg syns timingen høres dårlig ut... Men jeg tror det kan være lurt å ikke gjøre din egen klage om til en anklage - da er det lett at han kommer i forsvar og blir sur. Fortell heller om hvordan du selv har det, at du er sliten og trenger støtte. Da vil han kanskje føle med deg og klare å strekke seg litt lenger...

Skrevet

Ja jeg personlig hadde ikke likt det. Vi har to barn fra før og venter nr 3 nå.

Synes nå at det å feste er greit, men det innebefatter også å komme hjem og å sove i sin egen seng.

det å ta hensyn til hverandre er jo nettop noe som er viktig i et forhold.

Men du må snakke med han er jo ikke sikkert han tenker så langt av seg selv, mannfolk er nå en gang sånn....he he

Skrevet

Jeg har gitt mannen min forbud mot og gå ut...kansje slemt fra min side, men jeg mener at det er hans respekt for meg, som er gravid og bærer hans barn.

Hvorfor skal han fly rundt og kose seg, mens jeg skal sitte hjemme og føle meg ensom??

Han har ikke noe problem med det heller..jeg har jo fått dårlig samvitttighet innimellom, men han sier da at han synes det er koseligere og være hjemme med sin gravide kone og lille datter, enn og rølpe rundt ute..han er jo såååå søt, da!!!!

De skal jo også vite at vi føler oss jo ikke akurrat super freshe for tiden, og man kan jo tenke seg alle de snasne damene som er oppdollet og fine som er ute på byen..stor forskjell fra kona som vralter rundt hjemme i pysjamasen hele dagen..hehe Jeg hadde ikke taklet at han dro ut iallefall, og er sjeleglad for at mannen min er voksen nok til og respektere mine ønsker, i en tid som dette.

Skrevet

Å kjære vene! Er det mulig? Får han ikke gå ut? KOKO!!! Hvorfor skal han kose seg mens du sitter hjemme? DRA UT SELV DA VEL! Eller må du være full for å kose deg??

Men den "hvorfor skal han kose seg når jeg ikke kan" greia di er syk!! Hva skal du gjøre når du føder da? Skyte han i magen så det ikke bare er du som har vondt??

Skrevet

Hadde samme opplevelse med eksen min, bare at der var det muligens litt mer muffins. Vi skulle kjøre langt dagen etter sammen med familien hans, og han skulle på et reunion party og så overnatte hos foreldrene sine. Han sa selv at det ikke kom til å bli så sent, siden han jo skulle opp på morgenen og kjøre. Tiden gikk dagen etter og jeg ringte foreldra hans og spurte om vi ikke snart skulle dra, og fikk til svar at han ikke hadde vært hos dem på natta og ennå ikke var kommet (var ca kl 14). Jeg var mildt sagt forbannet. Der skulle han liksom kjøre bil i bakfylla med meg og ungen i bilen?!?

Han påsto han hadde sovna på sofaen hos kompisen, men det er en relativt kort taxitur mellom kompisen og foreldrene hans, så jeg skjønner ikke helt at han foretrakk å sove på sofaen. Litt senere på dagen ringte mobilen hans, og han ble helt rar og gikk liksom litt foran for å snakke. Det var kompisen hans. Av samtalen fikk jeg en følelse av at han ikke hadde sovet hos han heller.

Jeg er ikke noen tilhenger av å forby partnerne sine noe, men for å gjøre en lang historie kort, så ble det flere og flere slike - og mer alvorlige episoder. Til slutt klarte jeg ikke stole på han for fem øre, og vi ble skilt.

Sier ikke at dette er tilfelle i din situasjon, men det har noe med respekt å gjøre. Hvis dette var et engangstilfelle, foreslår jeg at du sier hva du mener om det og så lar det være. Dersom dette er noe som gjentar seg flere ganger, ville jeg vært på vakt.

Skrevet

"Sånne type fester"? Unnskyld meg, men hva er det du regner som en akseptabel fest, da? Tre lettøl og i seng før tolv? *knegg* :-)

Skjønner ikke helt reaksjonen din hvis det var avtalt på forhånd dere imellom at han skulle sove hos kompisen. Og når du i tillegg er sikker på at det ikke skjedde noe mellom ham og damen som var der, så forstår jeg i hvert fall ikke hva som er problemet.

Virker som om du er litt sjalu fordi han pratet med henne såpass lenge?

Skrevet

JEAB:

hovedinnlegger her.

Du har helt rett i at jeg nok ble sjalu. Blir veldig lett sjalu.. Er plaga med pms også så timingen var ikke akkurat perfekt i så måte... hehe...

Jeg fikk jo ikke være med på festen da... Vi har aldri mulighet for å dra ut sammen pga barna og familie langt unna. Denne helga skulle egentlig mamma komme, så da kunne jeg egentlig ha vært med. Men det fikk jeg ikke lov til nei... Og derfor ergrer det meg at hun dama fikk være der...

Skrevet

Ok. Du sa i hovedinnlegget at du ikke hadde lyst til å være med, men det var kanskje stoltheten som snakket...? I hvert fall; noen ganger ER det kjipt å sitte hjemme mens typen er ute og har det moro. Det er ikke til å stikke under en stol! Men vi får bite sammen tenna og unne vår bedre halvdel en tur ut iblant, og glede oss til det blir vår tur til å bli unnet det samme. :-)

Skjønner dog at du ble litt sur for at du fikk beskjed om at det var "lukket fest", og så slapp de inn denne damen. Tror jeg hadde blitt rimelig pissed sjøl, om jeg hadde hatt lyst til å være med eller ei, he he... Du kan jo fortelle mannen din at du synes det var dårlig gjort, og kanskje spørre hvordan han hadde følt seg hvis situasjonen var omvendt?

Skrevet

Jøjemeg. Er det rart begrepet "kjerring" eksisterer?

"Min har forbud mot å gå ut", osv. SYKT.

Og til HI: Mannen din havnet på fylla og pratet seg bort i de sene morgentimer med et menneske av det motsatte kjønn. Big Deal, med mindre det skjer svært hyppig.

"Slutt på denne typen fester for hans del". Hjelp. Dere kommer til å få et spennende voksenliv, må jeg si.

Du nevnte PMS lenger opp her. Trodde du var gravid?

Nei, kjerringer, bli litt trygge på dere selv. Det vil gavne både dere selv og parforholdet.

Skrevet

Både mannen min og jeg er totalavholds... Unngår mange problemer sånn, når han er ute vet jeg at han alltid er 100% seg selv, kan anbefales!!! For ikke å snakke om helsemessig gevinst da...

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner deg godt jeg, tror jeg hadde begynt og lure litt også! Hva gjorde hun der hvis det var guttefest? Jeg hadde blitt sur hvis kjæresten min hadde sittet og pratet med henne til kl.6 om morgenen ,mens de andre sov. Ikke for at jeg ikke hadde stolt på han, men med tanke på at det egentlig var guttefest og at de andre sov.. + at du tidligere på dagen fikk beskjed om at du ikke kunne være med.....

Du sitter hjemme med barn, og er gravid, og selv om han tar seg en fest er det jo lov og ta litt hensyn til deg som er hjemme.. Synes det er for tynt og si at det var vanskelig og si fra til henne. Hadde han brydd seg litt burde han sakt at jeg må legge meg og sove nå, har gravid kone og barn som jeg må hjem til i morgen tidlig.

Kjærstene våre må jo selfølgelig få lov til og feste, men da man er gravid synes jeg at de kan ta littegrann mer hensyn.

Skrevet

hei, jeg er veldig enig at han kanskje kunne tatt litt mer hensyn når du er gravid og dere også har små barn og sånn, men det virker jo som om du var med på avtalen da? at han skulle sover borte??

og selv om han trodde det var en kompisfest og det blei ei jente med, er det jo ikke sikkert at han bestemte så mye av dette, av og til blir jo slike fylleselskap litt spontane etc.

jeg syns forsåvidt hvert enkelt par bør bli enige om hvordan de vil løse festproblematikken - og at det umulig kan finnes klare generelle kjøreregler for hva som bør være tillatt etc når kona er gravid, kommer jo an på mye: form, psykisk og fysisk helse, festevaner, osv osv

viktigest er det å unne hverandre litt frihet begge to og ha klare regler som blir holdt( han må unne deg frihet til å hvile og å kunne stole på han og du må kanskje unne han litt frihet slik at dere ikke nødvendigvs trenger sitte sammen i sofaen hver eneste kveld??)

jeg syns heller ikke at de som mener de har så søøøøte kjærester som bare vil sitte hjemme og være gravide sammen med en bør strø salt i såret til en såret gravid i dette tilfelle.

er det søtt når de bare vil sitte hjemme ?? syns ikke det liskom, virker litt tøffel og tafatte spør du meg...

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

For det første hadde jeg blitt litt sjalu selv om jeg visste det ikke hadde skjedd noe mer. Samboeren min er, i mine øyne, verdens kjekkeste - så jeg hadde sikkert blitt litt grønnøyd... og det kunne igjen ha ført til at jeg dessverre ville ordlagt meg litt krast til ham om hele situasjonen. ;)

Kanskje var timinga for hele festen litt dårlig dersom du er så sliten at du virkelig trenger hans hjelp hjemme? - isåfall burde jo du ha sagt det i forkant.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg sikkert kommet til å overreagere, være irritabel og lei, lekse opp en liten dag eller to om at "du kunne godt tatt hensyn til meeeeeg!" - hadde virkelig ikke forundret meg... Synes igrunn ikke han har behandlet deg respektløst. Når hadde du forventet at han skulle komme hjem når han skulle overnatte borte?

Skrevet

Resspektløst!

Dessuten så virket hele historien litt for tynn... Du får ikke komme, men ei annen dame kom... D er tydelig hva som egentli har skjedd da... Heldigvis så er ikke jeg sammen med noen som er sånn nå.. Vi drikker ikke...å det redder forholdet på maange måter =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...