Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi var på besøk hos besteforeldrene til småen på snart ett år. Dette var bare et vanlig besøk som vi kunne tatt når som helst.

En av min manns brødre bor der for øyeblikket med sine barn. Barna der kom selvsagt springende for å leke med småen (er jo så gøy med små barn).

Så oppdager vi at den ene av dem er syk. Hoster og nyser og har ikke fått gå ut på svømming av foreldrene fordi hun var syk.

Nå er småen vår nede for telling :o(

Synes de kunne sagt at hun var syk.

Vi kunne da kommet en annen dag eller de kunne i det minste ha sagt at hun ikke skulle gå helt opp i småen. Greit nok at de kan bli smittet andre steder, men man trenger jo ikke å oppsøke smitte.

Vi sa ingenting og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Er vi hønemor eller er det vanlig å gi beskjed/holde seg litt unna slik at de slipper å smitte andre - i alle fall de minste (de som er under 2 - 3 år)?

Vi gir selv alltid beskjed - så kan de som planlegger besøk selv velge.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns de kunne gitt beskjed, skjedde omtrent det same her.Kusina hennes vr snufsen og nå er jenta mi også tett i nasa. Vi overnatta der i 2 netter men då eg oppdaga at kusina faktisk var snufsen reiste vi hjem. Har ikke brydd meg med å si i fra, familien vår bor vanligvi på Filippinene og de tenker så forkjellig om så mye.

Skrevet

Arg...slikt irriterer meg! Hadde samme problemet med svigers forrige helg, som ikke sa ifra at de var forkjølet og koste masse med beibien min på 6 mnd. Slikt er unødvendig synes jeg, når det er noen i huset som er neddynka i snørr og gørr synes jeg det skal gis beskjed! Unødvendig å smitte disse minste.

Skrevet

Hei

Takk for svar. Ja, synes det er mer og mer ergerlig jo mer jeg tenker på det. Mot sluttent av uken skulle vi egentlig i et besøk som vi hadde gledet oss til som vi nå må avlyse :o( Det er heller ikke mulig å ta dette besøket igjen på lenge - i alle fall ikke i år :o(

Jaja, neste gang vi skal i besøk dit skal vi spørre om noen er syke først.

HI

Skrevet

Syns egentlig du er hysterisk HI.

Skal du skjerme ungene dine til de er 2-3 år fra forkjølelse og sånn??

Hallo....

Skrevet

Tja

Kanskje jeg reagerer litt mye, men det som gjør det er at vi nå går glipp av dette besøket, samt at jeg selv alltid sier ifra til gjester om småen er syk.

Vi har hatt forkjølelse - og kommer til å få det så det monner når småen begynner i barnehage til høsten. En forkjølelse kan man plukke opp hvor som helst, men når det er rett før noe spesielt så unngå man gjerne å klenge på folk som er syke.

Hadde de gitt oss beskjed om at et av barna var syke så hadde vi utsatt besøket til vi fikk ta vårt besøk eller i alle fall bedt henne om å ikke bære rundt på småen hele kvelden.

Men om jeg tror de små tar skade av en forkjølelse - absolutt ikke. Små skal ikke gjemmes bort for å unngå det, men som sagt - kan jeg unngå det med å utsette et helt vanlig besøk en uke så hvorfor ikke. Høy feber og vanskeligheter med å die er jo ikke noe de små trives veldig godt med.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...