Gå til innhold

Mange som har hatt smertefulle etterrier tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg gruer meg mye til fødselen, men nesten like mye til etterriene... hehe.. Skal nå føde for 3. gang og har forstått at etterriene blir bare verre for hver fødsel. Håper å få skikkelig smertestillende denne gang, for det måtte jeg mase meg til sist. Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syntes at etterriene med 3.mann var helt jævlig.trodde nesten jeg skulle føde igjen.Nå skal jeg ha nr 4.Orker nesten ikke tenke på hvordan det vil bli...

Skrevet

Samme her, hadde etterier etter begge mine to, faktisk så var det verre etter førstemann enn andre synes jeg. Måtte ta paracet og ibux de føreste dagene og det hjalp litt. Ser ikke akkurat frem til det nå heller nei...

Skrevet

Sist fikk jeg paracet og ibux først og det hjalp absolutt ingenting! Fikk etterhvert noe mye sterkere som hjalp til slutt. Sykepleier vurderte å sette morfinsprøyte på meg, men heldigvis hjalp tablettene jeg hadde fått. Ille...

Skrevet

Den første hadde jeg så og si ingen etter rier, men med nr to var det helt forferdelig. Var som å føde på nytt hver gang jeg ammet.

Hadde egentlig glemt det med etter riene før du tok det opp nå, så nå bedynte jeg å grue meg litt .

Skrevet

Tenk, det er jammen MIN største bekymring denne gang også! ETTERRIENE, og ikke selve fødselen.. Jeg vet jo at når fødselen er over, så er fødesmertene over. Etter-riene derimot vet jeg jo aldri når går over, sist tok det 4-5dgr. Venter nr tre nå, og med nr to var det slik at jeg nesten ikke orket å amme henne de første dagene da det var så vondt. Vurderte seriøst å snike meg inn på fødestua og supe litt lystgass.. Fikk også lite smertestillende, kun en eneste gang. Tar dette opp med jordmor på kontrollen i morgen, for jeg vil ha på det rene at jeg virkelig får den smertelindringen jeg trenger for å få en god start på ammingen og ikke minst: at jeg får slappet litt av uten å grue til neste amming hele tiden. Håper vi ikke skremmer de som ikke har født enda, men det er jo veldig individuellt hvor vonde etter rier man opplever da. Må også si at jordmor ikke noen gang nevnte disse etter riene under kontrollene, ellers virker de da å prøve å forberede enn på det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...