Fire småtroll Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Du må på ultralyd, og der måler de størrelsen på hodet, magen og lårbenet, mater opplysningene inn i datamaskinen sin og ut kommer resultatet. Hvor stor ungen er nå, og forventet vekt ved termin hvis barnet følger vekstkurven sin..
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 ok takk for svar! syntes det var så mange her inne som hadde fått målt babyen sin før fødsel! =O)
Mia_I Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 ... men de målingene er visst ganske usikre, uansett hvor høyteknologiske de virker. Du får vite hvor stort babyen er nå, men den skal jo vokse ennå noen uker. Min jordmor (ikke hun som tok vekstkontrollen) sier at hun har opplevd at babyer har blitt estimert en kilo feil. Hun sverger til den gode gamle "klemme på magen"-metoden istedet :-)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 ååh han man finne ut hvor stor den er på den måten oxo????
Mia_I Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Ikke vet jeg, men jordmora mi, som har holdt på med dette noen år, mener hun kan anslå sånn ca. Vekstkontrollen vår sa at babyen kommer til å bli drøyt 3,5 kilo. Det mente JM var for mye - for henne kjennes babyen ut til å bli mindre. Så vi får vel bare vente til fødselen (fire uker til termin) og se hvem som har rett... Men - du kan jo spørre din jordmor, så kan hun iallefall si om det blir en stor eller en liten en!
Amsterdame Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Jeg er 39 uker og hadde ultralyd igaar fordi de er litt bekymret for at gutten ikke vokser nok. Ultralyden estimerte han til 3 kg og etterpaa kjente en av jordmodrene paa magen uten og vite hva ultralyden hadde sagt og hun sa ogsaa ca. 3 kg. Saa jeg tror de kan kjenne ganske bra utenfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå