Maud Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg skjønner at jeg gikk glipp av mye moro på Holsmbu. Skulle gjerne vært der og håper selvfølglig på at suksessen gjentas og at jeg kan være med da. Jeg er meeeget kvalm, har fått 50% sykemelding og prøver å hangle meg gjennom dagene. Dagen i går var den verste så langt, med regelmessige turer for å kaste opp, både hjemme og på jobben. Har vært kvalm med de andre også, men ikke så ille. Trøsten er at det går jo over en eller annen gang. Vi har jo også sett et lite bankende hjerte og det gjør det lettere å holde ut... Jeg er enig med Reveenka at det må være måte på urettferdighet. Ikke bare måtte vi være hjemme mens dere andre var på Holmsbu, men hele DinBaby tok seg en pause samtidig! Ellers ønsker jeg lykke til til alle som feirer bursdag, alle som går sine første skritt, alle som begynner i barnehage, de som skal få barn til å sove og alle mammaer som er stolte av barna sine! Jeg føyer meg inn i rekken av damer som slår et slag for mindre dårlig samvittighet. Av alle bortkastete ting å bruke tid på, må dårlig samvittighet være den mest bortkastete! Empati - ja, medmenneskelighet - ja, ansvarsfølelse - ja. Dårlig samvittighet - nei! Det verste er jo at samvittigheten ikke nødvendigvis gjør at vi handler annerledes neste gang heller, den bare gnager uten at vi lærer av den. Enig med Karomamma, rett ryggen og si at du gjorde så bra du kunne! Det er jeg nemlig sikker på at vi gjør veldig ofte og mer enn det kan man ikke kreve :-)
Reveenka Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Hei du! Stakkars deg som sliter sånn med kvalmen, det er ikke noe kjekt. Jeg var også veldig kvalm sist husker jeg, og matlyst deretter....gikk bare opp fire-fem kilo totalt. Har du prøvd ingefær? Skal visst være bra. Du får kjøpt det på helsekostbutikker. Ellers kan kanskje akupunktur hjelpe? Egentlig litt rart at ingen gidder å bruke litt tid og krefter på å forske litt på å finne ut av hvordan man kan dempe div. plager i svangerskapet? Kanskje fordi det bare er damer som får disse plagene...? Og så er det jo så naturlig, og ingen sykdom å være gravid... Det er jo forsåvidt sant, men plagene kan være så ille for noen at man blir syk av _dem_. Håper det gir seg etterhvert, ihvertfall! c",)
♥Snulder Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Huff a meg Maud!! Føler med deg! Jeg har faktisk aldri kastet opp pga svangerskapskvalme, men har kjent på det å gå uvel hele døgnet... spesielt ille var det nå sist med Leah! Men.... Det kommer bedre tider!!!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Stakkars deg, Maud! Det er forferdelig å være kvalm, grusomt å kaste opp... Håper det snart går over, at du føler deg bedre slik at du kan nyte svangerskapet!!!
Travelmor Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Stakkars deg som er dårlig. Sykemelding høres veldig fornuftig ut. Det er ikke så mye man orker når kvalmen er så intens. Det beste er nok å ta det med ro. Håper du snart er bedre!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Uff kvalme er forferdelig.....synes synd på deg jeg. Jeg har hatt 3 svangerskap med mye kvalme, men heldigvis går det over en dag:-) Jeg kunne ikke ta ingefær da jeg fikk forferdelig halsbrann av det, men rå gulrøtter dempet faktisk toppen av kvalmen. Fikk sambo til å skrelle en bunt hver morgen og sette i en mugge med isvann i kjøleskapet. Så forsynte jeg meg jevnlig av denne og følte at kvalmen ble dempet, samtidig som jeg fikk i meg noe som var kaldt og crispy:-) Ellers så vet jeg at mange får god hjelp av akupunktur og homeopati - om du orker å komme deg dit da:-) Lykke til:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 usj..... det høres slett ikke ut som en blomsterhverdag..... jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, annet enn at jeg heier, og at jeg håper det går over etterhvert. :-)
Karomamma Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Jeg heier også!!! Stakkars deg, Maud, ikke noe moro dette her. Bare ta det med ro og ta vare på deg selv og magen
phantomet Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Kjære vakre snille Maud, Du får all den medfølelse jeg kan stable på bena, for den runden du har nå kjenner jeg så altfor vel! Du var dypt savnet på Holmsbu, men sjansen vil garantert komme igjen til andre morsomme ting. Når det gjelder kvalme så gjentar jeg det jeg har sagt før: Hvile, hvile, hvile, prøv akupunktur (Anbefaler JM som er på Balder) homeopati, ingefær, epler, gulerøtter, kjeks og tynn te før du står opp og i verste fall.... Cola. (Cola var redningen for meg på slutten av siste svangerskap) Håper du snart føler deg bedre. Den lille Reka er garantert verdt hver eneste brekning og dobesøk, men ille er det lell. Klem klem
allerhelstNorge Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Føler sterkt med deg!! Men det er helt sikker absolutt veldig verdt det;) Anbefaler også sterkt akupunktur (Edna på Heggeli helhetsmedisin) og HVILE! Lurt med sykemelding. Den beste trøsten er vel at det går over og at belønningen er så utrolig fantastisk. Men kvalme og oppkast er lite artig uansett.. Best of luck.
Natteravnen* Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 Uff det var ikkje bra, men håper det kjem seg dei neste vekene, Trasig at det blir verre for kvar gong. Har sjølv ikkje hatt dei plagene, heldivismen kan tenke meg at det er heilt pyton. Sender masse cyber-sluttpåkvalmenstøv.... -og jatakk til mindre dårlig samvittighet!
Trollmora Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Stakkars liten, du har min dypeste medfølelse. Var sykemeldt 60% selv, begge gangene. Tok helt fri på onsdager så ikke uken skulle bli altfor kvalm. Siste gang varte det til rundt 6 mnd. Hvile, hvile, hvile er nøkkelordet. Og ja, jeg vet det er vanskelig når man har andre å ta seg av. Akkupunktur vil jeg også anbefale, utrolig hva små nåler kan utrette! La samvittigheten for hus og heim fare i denne perioden. Legg deg på sofaen og les bøker for minstemann så slipper du dårlig samvittighet for det òg. God bedringsklæm fra
Superlis Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Hallo igjen. Det er godt at du orket og holde oss orientert,fryktelig og være kvalm,det setter en helt ut!! God trøste klem!! Godt og høre at dere har fått se ett lite hjerte som banker,er så godt:)) God bedring og lykke til videre. Hilsen fra
Gjest Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 En diger trøste klem er på vei,svangerskaps kvalme veit jeg alt for godt hva er :0( Jeg fikk ekstrem svangerskaps kvalme sist gang og ble innlagt.Jeg fikk lov å bruke reise syketabletter for å klare å beholde mat og drikke..Kanskje du kan prøve det om det er veldig tøft å komme seg gjennom dagene nå.? Uansett tenk på den deilige premien du får til slutt :0) klemmer fra
Tiggywinkle Skrevet 24. april 2007 #15 Skrevet 24. april 2007 Huff stakkars deg, Maud, det er ikke noe kjekt... Opplevde det samme med sistemann. Det som hjalp på meg var ingefærøl og druer, da roet det seg litt ihvertfall... Håper du klarer å hvile og hente deg inn - Take care:-)
hypersusmor Skrevet 24. april 2007 #16 Skrevet 24. april 2007 Stakkars deg! Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med bare mange varme trøstetanker. Håper kvalmen gir seg snart og at du kommer i godt slag igjen. Det var forresten noe bais at dinbaby-sidene var nede i helgen!
MAJA-67 Skrevet 24. april 2007 #17 Skrevet 24. april 2007 Uff, jeg føler med deg, jeg også. Det er så fælt å være kvalm. Henger meg på de som anbefaler akupunktur. Prøvde det med sistemann. Var der 2 ganger, kastet opp når jeg kom ut 2. gangen- og vips- var ikke kvalm mer...! Håper du kommer deg snart, og du - husk å hvile da !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå