Gå til innhold

flyreise i uke 37

Isadora nybakt mamma 14.06.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert på en innenlands reise tre uker før termin. Noen som vet om det er noen problemer med å fly så sent? Har flyselskapene noen regler? Er det nok å få erklæring fra lege eller jordmor på at alt er normalt i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyselskapene har som regel regler for det, du er nok på grensa tror jeg. Gå inn på nettsidene til det selskapet du skal reise med så står det sikkert der:)

Skrevet

De fleste flyselskap lar deg vel fly innenlands til du er 36 uker. Forskjell fra selskap til selskap, må nesten ringe og høre med det aktuelle flyselskapet. Erklæring må du nok ha så sent.

Skrevet

Er nok for seint.De aller fleste har en regel på 4uker før termin.Men sjekk om det med det selskapet du har tenkt og reise med.

Skrevet

Har akkurat vært ute å flydd å jeg fikk være med uten problem. Måtte selvfølgelig ha bekreftelse fra jm om at alt stod bra til og at fødsel ikke var nært forestående. Du får fly helt til 2 uker før termin hor de fleste

Skrevet

SAS Bråthes har en grense på fire uker før, mens Widerøe kan du fly tettere opptil dersom du har erklæring/ledsager.

Jeg har nettopp vært ute og flydd, og selv om det var 7 uker før termin, må jeg si at det var slitsomt... To timers flytur med stor mage i trange flyseter var ikke noe å trakte etter for min del iallefall!!

Skrevet

Takker for svar:)

Håper Maryon har rett jeg.. Har jo så lyst på den turen;)

Men må selvsagt ta forbehold hvis formen endrer seg.

Reiste du med SAS-Braathen?

Skrevet

Dette står på SAS´ nettsider:

Inntil 4 uker før termin

Ingen begrensninger.

Mellom 2 til 4 uker før termin

For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer.

Mindre enn 2 uker før termin

Gravide aksepteres ikke.

Skrevet

Takk skal dere ha!! Var innom på sidene til SAS og så nettopp jeg også. Får bare satse på at formen holder framover da, så jeg får legeerklæring:) Skjønner at det kan bli ubehagelig så sent, men er veldig liten i utgangspunktet jeg da, så det hjelper nok litt. Dessuten er det jo absolutt ikke selve reisen som er målet, men alt det morsomme jeg skal oppleve når jeg kommer fram:) Er nok verdt det!!

Skrevet

Lykke til og god tur!! Husk å forhøre deg om nærmeste sykehus, sånn i tilfelle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...