Reidis Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Det gjør vondt/stikker et sted på venstresiden ryggen mellom hoftebenet og ryggen, liksom. Regner med det er bekkenet. Trente på spenst i går - Step 2, mye opp og ned på steppen. Hard trening, men jeg droppet hoppene. Etterpå kjente jeg at jeg fikk vondt også på høyresiden. I dag føler jeg meg litt skakk og sliten i ryggen, smertene har gitt seg litt, men kjenner det godt i venstresiden av ryggen, ned mot hofta. Er det noen som vet om det er lurt eller ikke lurt å trene step/aerobic. Er slik trening bra for bekkenet, eller kan det gjøre alt verre?
yogamamma Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Du bør trene, men absolutt ikke aerobic, step ol der benene fyker til alle kanter hele tiden. Hopp og høyintensiv trening er ikke bra for deg når du har slarkete bekken. Men turer i ulendt terreng er bra, svømming og kanskje et kurs i yoga for gravide? I disse små tynne bøkene vi får på helsestasjonen er det fine øvelser for å stabilisere bekkenet- disse øvelsene er viktige. Og ikke minst en øvelse der du ligger på rygg, trekker bena opp til sete så knærne peker opp. Derfra løfter du hoftene opp mot taket. Denne øvelsen heter i yogaverdenen for broen og du styrker musklene i nedre del av rygg og rundt bekkenet. I tillegg styrker du livmoren og avlaster underlivet i den posisjonen. Jaja, det var nå mine tips ut fra min erfaring med tre svangerskap m bekkenløsning og som yogalærer.
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Det betyr ikke nødvendigvis bekkenløsning,heldigvis;) Men det kan bety at du har lagt for mye press på muskler og sener som allerede er under mye press, så jeg ville anbefale deg å ta det roligere. Men fortsett med å trene;) å trene musklene er bare godt siden de har en kjempejobb å forberede seg på. Men utholdenheten kan trenes på mer gunstigere måter enn aerobic. Jeg fikk akkurat de samme symptomene som deg, og det hjalp meg å begynne å svømme i stedet. =)
@nne p@ l@nne Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Du kan sikkert trene, men jeg ville oppsøkt en fysioterapaut som hadde gode kunskaper om BK for å få råd om hva som er bra og hva som kan gjøre ting verre
Reidis Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 Jeg har alltid likt å svømme. Det har bare vært litt upraktisk i det siste sånn tidsmessig og langt til svømmehallen. Kanskje jeg må vurdere på nytt og vurdere å fryse Spenst-medlemskapet mitt ) Takk for fine tilbakemeldinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå