Gå til innhold

Ta med baby i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i bryllup til et vennepar når minsten er 4 mnd. Jeg syns ikke det er naturlig å ha han med av diverse årsaker. Tenker på at han kanskje er urolig i kirken, vanskelig å amme i fred, at vi forstyrrer under taler o.l. Hvis jeg selv arrangerer fest e.l. synes jeg heller ikke no særlig om å skulle ta masse hensyn til de som skal drasse med seg små barn over alt. Derfor har jeg tenkt hele tiden at vi skal ha barnepike den dagen. Men så har jeg begynt å tenke at kanskje jeg er unormal: ville dere tatt med babyen deres i bryllup? Ville dere isåfall spurt hva brudeparet synes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg hadde muligheten til å få noen til å passe ham, så hadde jeg gjort det fremfor å ta ham med. Som du sier, så blir det litt mye styr å ha med en liten baby (særlig en liten skrikete en som min). Men hvis du har problemer med å skaffe barnevakt, så ville jeg ha spurt brudeparet først, slik at det var avklart på forhånd.

Skrevet

Jeg har akkurat vært i brylloup hvor brudeparet tok med seg sin 8 mnd.. han vræla med en gang de kom opp kirkegulvet.. vræla under taler, var overtrøtt etter middagen og vræla når noen skulle synge for brudeparet.. endte med at brudeparet gikk og bar på ungen sin fra 22 til 02, overtrøtt og sutrete...

ANBEFALER barnevakt på det sterkeste ja..... Ble mer fokus på baby enn brudepar...

Skrevet

I vårt bryllup var det et par som hadde 4 mnd gammel baby. Merket egentlig ikke så mye til den, men husker litt gråt (ikke mer enn normalt, og ikke sjenerende i det hele tatt). De fikk plasser nærmest døren, etter deres forespørsel. Synes det var bra at de spurte, for jeg da kunne jeg sette hele familien deres rundt dem.

I sommer skal vi i bryllup, og vi velger å ikke ha baby med, men det er fordi vi vil ha fri. Vi har ikke hatt barnevakt i det hele tatt.

Det er magefølelsen deres som bestemmer, for ingen i bryllupet vil reagere hverken på det ene eller andre.

Skrevet

Vi hadde med gutten vår i bryllup da han var tre dager gammel. Hadde egentlig ikke tenkt å dra, siden det kom til å ta litt fokus vekk fra brudeparet med et helt nyfødt knøtt der, men de ville gjerne at vi skulle komme. Han lå og sov stort sett alle de 8 timene vi var der, så det var ikke noe problem.

Litt større barn er det jo verre med, kanskje? Ville ha dratt uten og hvis gutten vår skulle vært med, så hadde jeg forsikret meg om at det var ok for brudeparet først.

Skrevet

Jeg var i bryllup til svigerinna mi i fjor sommer, da var jenta mi ca et halvt år. Bryllupet var barnevennlig, uten alkohol, og i og med at det var nær familie som arrangerte, var det naturlig å ha henne med. ..Og resten av familien skulle jo også i bryllupet, så jeg hadde egentlig ikke noen jeg ville spørre om å være barnevakt. Hun hadde heller aldri vært borte fra meg en hel dag/kveld, så jeg ville ikke føle meg komfortabel med dette.

Det gikk greit i kirka, hun oppførte seg eksemplarisk, men hun var en rolig baby, og jeg hadde litt erfaring med å ha henne med på forelesninger...

Under middagen var jeg så heldig at en av servitørene tilbød seg å holde henne slik at jeg fikk spist. Det var jo godt å ha armene fri, og de to koste seg, de...

Men det var et problem å finne rolige plasser å amme henne og legge henne til å sove. Det ble lite søvn på henne, men hun var stort sett fornøyd likevel. Jeg gikk og bar på henne stort sett hele selskapet, og jeg hadde lite glede av bryllupet. Men brudeparet koste seg, og det er jo det viktigste... ;-)

Skrevet

Grubler veldig på dette selv om dagen. Bedt i bryllup når jenta vår er 5 mnd. Det er i Trondheim og vi bor i Akershus, så ikke bare bare å skaffe barnevakt heller.... Vi skal bo på hotellet hvor bryllupet skal være, så er jo mulig å snike seg opp på rommet og amme osv..

Jeg har ikke lyst til at jenta vår skal ta oppmerksomheten fra brudeparet under middagen. Sambo kjenner ikke så mange og er ikke så veldig begeistret for sånne selskaper, så da har jo han en unskyldning for å stikke unna litt ;)

Har spurt brudeparet, men ikke fått noe svar enda...

Et alternativ er å ta med svigermor i bilen oppover som barnevakt, men jeg syns hun er en smule slitsom og dominerende, og redd hele helga blir ødelagt da.... hmmm..... får vel gruble litt til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...