Gå til innhold

Jeg hadde blitt kjempegla hvis noen hadde noen tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på meg selv når det gjelder å amme offentlig..da mener jeg på kjøpesenter f.eks..

Det å amme når jeg er på besøk hos noen går greit, men jeg har jo lyst til å være i byen mer enn 2 timer av gangen...jeg blir redd for at noen skal stirre på meg eller at den lille jenta mi på 7 uker ikke skal roe seg blandt mye folk og bare hyle...jaja, er det noen som har noen råd eller vil fortelle hvordan de løser dette? tips mottas med takk..

Klem fra ei som er litt lei av å alltid måtte stresse hjem hver gang en skal kose seg litt ute..

Ps..en gang ammet jeg i bilen men da var det ganske varmt..tulla mi klarte ikke å roe seg helt da, men det gikk greit.. Men det er jo ikke alltid at jeg har med meg bilen..og noenganger er det for kaldt å sitte der også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner hvordan du har det, hadde en som SKULLE ha mat straks han våknet den første tiden. Jeg ammet til og med en lørdag sittende ved køen til prøverommet på h&m (mange i kø....). Er de sultne nok roer de seg tilstrekkelig til at de får spist. Ellers fant jeg ut at mange kjøpesenter har ammekrok eller amme/stellerom. Sitter du på cafe kan du sitte med ryggen litt mot folk slik at du ikke føler at noen stirrer. Ellers hadde jeg en gasklut som jeg holdt til slik at de ikke ble direkte innsyn. Jeg ordnet til bh først før jeg tok opp genseren, det vil si tok vekk ammeinnlegget og løsnet stroppen, så tok jeg og la til samtidig som jeg løftet opp genseren. Da er det minimalt hvor lenge brystet er synlig for andre;-) Det går seg til etterhvert:-)

Skrevet

Jeg synes ikke du skal være redd for å amme offentlig. Er det noe jeg har lært etter å ha ammet tre barn, så er det at folk som regel blir litt forlegen og unngår å titte når jeg drar frem puppen og legger bibben til. Du kan jo evt legge opp byturen etter hvor de har egne ammerom (de fleste kjøpesentre og store varehus har som regel et ammerom) eller kjøpe deg ammeklær slik at du slipper å vise frem mage eller for mye av brystet. De ammegenserne som man åpner på midten (boob) er geniale om man er sjenert...

Ikke gjem deg bort i bilen, men amm stolt din lille sultne uansett hvor du er!!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tar hun flaske? Da kunne du jo ordna mme, kanskje.

Går det an å amme på do?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Handicapdoer er jo store, og noen av dem har stellebord, så de er jo beregna på babyer og småbarnsforeldre også!

Skrevet

Takk for tips alle sammen;)

Vet dere hvor man kan få kjøpt sånne ammegensere da? boob?

Ammerom da? Er det ved toalettene kanskje? pleier å være?

Skrevet

boop toppen er geniale, får kjøpt de på babyshop og på ni måneder på sandika senteret og så får d kjøpt de i butikken til ammhjeloen.no og jeg ikke husker feil.

de er helt gull, bruker de alltid når jeg skal ame offentlig, evnt singlet under gensere gjør samme nytten nesten. eller bruker jeg å legge et tynt teppe eller en gulpeklut over oss sånn at ingen kan se eller hun blir forstyrret. setter meg alltid litt for meg selv med ryggen til eller på et toalett hvis det er alt for mye folk

Skrevet

Hvis en ikke sitter på et ammerom, pleier dere å sitte på kafe? eller noen annen lur plass? Nå maser jeg fælt på dere....;)

Skrevet

Her ammes det når det trengs:-) Men jeg velger alltid ut steder og sitteplasser slik at vi kan sitte mest mulig skjermet (dvs. går ikke på små kaffebarer feks.). Hvis vi sitter litt mer offentlig enn jeg føler er ok så legger jeg et helseteppe e.l. over skulderen og ned over baby, da er det jo ingen som ser noe. vil på det sterkeste anbefale boob ammetøy, føler meg mye mer vel med det enn de fra h&m med v-utrigning!

øvelse gjør mester:-) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...