Gå til innhold

"sykehusbaggen"


mimmi9

Anbefalte innlegg

Hei!

Når er det på tide å pakke sykehusbaggen?Har termin 22. mai. Har dere fått alt utstyr til babyen i hus og på plass?Begynner så smått å få ting i hus, skal begynne i neste uke å vaske babyklær og sånt. Regner med å ha det meste klart i løpet av den uken. Blir av og til litt stresset med tanke på at jeg ikke har alt klart, men har bevisst valgt å vente litt med å gjøre alt klart slik at jeg har noe å sysle med de siste ukene før babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke stress, bare kos deg med det. Går alltids ann å hente ting hjemme om en ikke skulle få med alt til sykehuset første gangen (om du ikke skulle bo langt fra sykehuset da). Har funnet ut at å stresse om å få alt klart ikke vil gå, for det er alltids noe å orden når barnet kommer også, det blir gøy og det ser jeg frem til. Har forsåvidt det meste på plass, men detaljer kan en vente med. Verden går ikke under, liksom. Min mor sa til meg at jeg nå burde begynne å tenke på sykehusbaggen nå, jeg har termin 29 mai, men jeg lar det bero en et par uker til. Skulle vi måtte dra i hui og hast vil vi alltids kunne hente baggen etterpå, sykehuset har tøy vi kan låne så lenge vi er på sykehuset.

Lykke til og kos deg den siste tiden, selv om en går litt lei.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 24. mai, og har akkurat pakka bag. Tenkte at det var en av de tingene som var lurt å ha klart. Babytøy kan man jo alltids vaske når man har tid, men jeg slapper bedre av når baggen er klar...

 

Er noe småtteri jeg ikke får pakka - mobillader (har bare en, gidder ikke kjøpe en til), mammabukse (for få som passer, trenger dem jeg har) osv - men tenker at hvis jeg glemmer slike ting er det ikke så farlig - det viktigste har jeg med. Tror jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har også termin 24 mai.

Jeg har ikke pakket bagen, tenkte å begynne å tenke på hva som skal oppi, slik at vist det skjer før, så har han en liste ting vi må ha med.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke pakket bagenm, og har termin 20.mai.Dette er min siste uke på jobb før permisjonen starter, synes det er veldig rart...Har med vilje ventet med å pakke bagen og å vaske tøy, så jeg har noe å pusle med når permen starter.Ellers er vel alt av utstyr i hus, tror jeg....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 17.mai,og denne uken har jeg begynt å pakke bagen. Babyklærne er i vaskemaskinen i dette øyeblikk:) Jeg har bevisst ventet til nå fordi jeg tror jeg ville blitt fryktelig utålmodig hvis alt sto klart og det var mange uker igjen.... Nå kan jeg kose meg med det og samtidig vite at JIPPI, det er ikke lenge igjen!! Idag skal vi også dra og kjøpe vugge, så da er alt i hus.

 

Bagen er jo ikke så mye å stresse meg egentlig. Med mindre det går superfort når fødselen starter, har man jo litt tid tilå få pakket tingene,og det gårjo an å dra hjem igjen og hente som flere her sier. Men noe er jo kanskje godt for en selv å ha klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baggen min er klar. På toppen ligger en lapp til min mann over ting han må huske å legge oppi før vi kjører. Som lommeboken min, laderen til mobilen osv. Ellers er alt klappet og klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 17.mai og har fortsatt ikke pakket noen bag. Forrige gang jeg var gravid, med jenta mi som er 4 år nå hadde jeg heller ikke pakket bagen klar når fødselen startet. Det tar som regel litt tid, og gidder ikke reise til sykehuset med en gang jeg kjenner noe, for forrige gang tok d 36 timer, så regner med at jeg har nok av tid når jeg kjenner at d starter. Trenger mesteparten av tingene jeg skal ha med meg på sykehuset daglig uansett, så like greit å pakke d når d starter syns jeg. Ingenting å stresse med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...