Gå til innhold

Hva er egentlig sansynligheten for og miste i 2 trim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er det ofte at sånt skjer her inne? er i uke 19 i morgen og har angst for at jeg ikke kjenner spark eller har fått mage

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det står vel en statistikk på 1 trimester...

Skrevet

må legge til at det er ikke uvanlig å ikke ha mage i uke 19, spesielt ikke hvis du er førstegangs.. og mange kjener ikke spark regelmessig før uti uke 23 ++ , alt er nok i orden. :)

Skrevet

hvis det er første gang tar det tid med magen og man skjønner ikke helt forskjellen på luft og spark. tror ikke jeg kjente noe før i uke 20 sistgang. du skal vel på ultralyd snart, så da får du nok se en sprell levende unge. det er først senere man merker liv hele tiden.

Skrevet

For aa svare paa spoersmaalet ditt: nei, det skjer ikke ofte i det hele tatt. Naa er jeg i uke 28, og har altsaa vaert her inne i 16 uker. I de 16 ukene kan jeg bare huske 2 eller 3 ganger hvor noe slikt har skjedd. (Rett gjerne paa meg dere andre dersom jeg tar feil.) Jeg husker ikke statistikken--tror den staar inne paa 1. tri, men sjansene for aa miste naar du har kommet saa langt som du er veldig smaa.

Jeg kjente ikke spark foer ca. uke 21--et par dager foer ultralyden. (Trodde jeg kjente noe en gang foer, men det var sannsynligvis bare luft.) I loepet av de neste par ukene ble det sterkere og sterkere, slik at det var ingen tvil.

Magen kommer jo ogsaa veldig ann paa tidligere kroppsform osv. Vi som er foerstegangsfoedende dukker magen ofte senere opp paa enn de som har faatt barn foer.

Saa proev aa slapp av--det er ikke ofte at slikt skjer. Men er du veldig nervoes kan du jo ta kontakt med lege eller jordmor og faa det sjekket ut. Naa er det vel ikke lenge til ultralyden din heller?

Skrevet

Denne fant jeg på 1 trimester:

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Jeg er i uke 19 og har kjent liv i flere uker, men jeg blir litt små hysterisk om babyen er mere stille en dag, selv om det er helt normalt.

Jeg er førstegangs og har som sagt kjent liv i siden uke 15. Jeg leste litt om det her og lærte meg at en i begynnelsen måtte konsentrere seg for å kjenne liv så tidlig. Jeg kjente det på morgenen da jeg lå på magen i sengen, litt senere kjente jeg det da jeg satt i sofaen med pc på stuebordet og lente fremover. Noen ganger kjenner jeg det som en fiskehale som slår, noen ganger som lette trommestikker som slår. Og Av og til nå et spark i ny og ne....

Kanskje det hjelper og vite hva du skal kjenne etter og at du kan ta litt tid og konsentrere deg om hva du kjenner dere nede i magen. Morgen og kveld skal være bra tidpunkter for da er babyene ofte aktive.... noen kjenner det som luftbobler som sprekker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...